بر این اساس شروع مراودات بینالمللی و ارتباطات تجاری با انجام مکاتبات بین دو طرف و شریک کاری آغاز میشود و در تمام طول فرآیند یک خرید با روش بینالمللی، انجام مکاتبه بازرگانی نقشی با اهمیت ایفا میکند. این فرآیند از یافتن منبع تامینکننده یا مشتری بالقوه شروع شده، به انتخاب کالا و مذاکرات فنی و ارجاع سفارش، حملونقل و ترخیص و پرداخت مطالبات، نصب و راهاندازی دستگاه و خدمات پس از فروش تجهیزات و اقلام حمل شده و پس از آن به حلوفصل اختلافات و مغایرتهای احتمالی منتهی میشود. یک مکاتبهکننده حرفهای میداند که تنها شخص خودش نیست که با طرف مقابل مکاتبه میکند بلکه او ارائهکننده شخصیت شرکتش است و همچنین هر مکاتبه و مبادله سندی برای احقاق حقوق احتمالی بعدی خواهد بود. با لحاظ مراتب فوق، قابلیت و توان انجام مکاتبات بازرگانی بینالمللی تبدیل به یک مهارت حرفهای شده که ترکیبی از تسلط کافی بر دانش انگلیسی و اصول و قوانین و مهارتهای بازرگانی بینالمللی است. واحد آموزش «دنیای اقتصاد» با برگزاری این دوره و بهرهگیری از مدرسان مجرب در این حوزه اقدام به ارتقای دانش و مهارت علاقهمندان و فراگیران کرده است. این دوره ترکیبی از تئوری و کارگاه است که در بخش تئوری اصول و قواعد مکاتبه بازرگانی حرفهای و در بخش کارگاهی انجام مکاتبات بهصورت علمی آموزش داده میشود. ضمن اینکه به تناسب هر موضوع اصول بازرگانی مربوطه نیز در طول دوره ارائه خواهد شد. علاقهمندان و متقاضیان شرکت در اين دوره آموزشي ميتوانند با واحد آموزش روزنامه «دنياياقتصاد» با شماره تلفنهای 87762411 و 87762416 تماس بگیرند یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبتنام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.