همچنین فعالیتهای لازم در راستای برنامهریزی صادرات محور، مهارتهای لازم در شناخت بازارهای صادراتی و ورود به بازارهای جدید را فراهم میکند، بنابراین فراگیران با استفاده از مولفههای مطرح شده در دوره، توان تجزیه و تحلیل شرکت، رقبا، محیط و بازار را فرا میگیرند و با چارچوب ارزیابی ریسک انواع روشهای فروش بینالمللی و توان تحلیل شرایط تجاری بینالمللی در قراردادها آشنا خواهند شد. مباحث و سرفصلهای کلیدی موردنظر در این دوره شامل «اهم اهداف صادراتی، نکات کلیدی برای موفقیت در صادرات، چگونگی مطالعه بازارهای صادراتی، مراحل دهگانه انجام صادرات، راهکارهای نفوذ به بازارهای جهانی، اهمیت بازاریابی بینالمللی، مقاصد صادرات غیرنفتی ایران، استراتژی حضور مستمر در بازارهای صادراتی، بررسی ریسک نوع ارز در معاملات تجاری، معرفی و مقایسه روشهای فروش بینالمللی در صادرات کالا و خدمات، بررسی نقش عوامل محیطی، فرهنگی و اقتصادی در صادرات کالا، بررسی نقش شرایط تجاری بینالمللی در قراردادهای فروش» است. علاقهمندان و متقاضیان به شرکت در اين دوره آموزشي ميتوانند با واحد آموزش روزنامه «دنياياقتصاد» با شماره تلفنهای 87762411 و 87762416 تماس بگیرند یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبتنام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.