به گفته منطقی، مذاکرات با شرکت هواپیماسازی ایرباس برای ساخت قطعات با مشارکت ایران انجام شده و همکاری صنایع هوایی با ایرباس برای ساخت قطعه به زودی آغاز میشود. دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانشبنیان هوایی و هوانوردی با تاکید بر اینکه اگر سهم طراحی هواپیما از پروسه تولید، 30 درصد باشد، 70 درصد مابقی مربوط به ساخت قطعات و انجام تست است، خاطرنشان کرد: در نهایت میتوان گفت چیزی حدود 40 درصد از وزن پروسه ساخت هواپیما روی تولید قطعات است. وی تصریح کرد: در حال حاضر کار ساخت قطعات هواپیما در ایران شروع شده است. منطقی همچنین با اشاره به پروژه ساخت هواپیمای مسافری ایران 140 که مونتاژ هواپیماهای آنتونف 140 بود، اظهار کرد: هواپیمای ایران 140 منهای یک هدف خود که در بخش مسافری موفق نبود، در تحقق سایر اهداف بهطور نسبی موفق عمل کرد. وی تصریح کرد: چندین هدف از ساخت هواپیمای ایران 140 تعقیب میشد که تنها یک هدف دستیابی به فناوری ساخت هواپیمای مسافری بوده است. اهداف دیگری نیز از ساخت ایران 140 دنبال میشد، برای مثال اینکه از آن بهعنوان هواپیماهای گشت دریایی استفاده کنیم. این هواپیما در بخش مسافری موفق نبود، اما در سایر اهداف روند خوبی را طی کرد.