عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

چالش‌های صنعت فرودگاهی کشور

تاریخ: 1395/09/03

گروه بنگاه‌ها: سختی کار و دوری مراکز هوانوردی از شهرهای بزرگ سبب شده تا صنعت فرودگاهی با مشکل جذب نیروی انسانی روبه‌رو شود.

 

محمد امیرانی، مدیر کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران با اعلام این مطلب به مشکلات این صنعت اشاره کرد و افزود: شرکت فرودگاه‌ها دارای 54 فرودگاه و صدها سایت هوانوردی است که بعضا دور از مراکز استان‌ها بوده و در نقاط دورافتاده و صعب‌العبور است. وی با اشاره به اینکه موضوع سرکشی، نگهداری و رفع خرابی از این تجهیزات، از سختی‌های کار مهندسان الکترونیک هواپیمایی است، تصریح کرد: طبیعتا هرکسی علاقه و توانایی انجام چنین ماموریت‌هایی را نداشته و این موضوع برای مهندس برق و الکترونیک فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های معتبر نیز چندان جذابیت ندارد. امیرانی افزود: علاوه بر آن، قوانین دولتی، جذب، استخدام و به‌کارگیری نیروهای جدید را بسیار محدود کرده و با توجه به موارد فوق، جایگزینی نیروهای قدیمی از یک‌سو و تقاضای توسعه فرودگاه‌ها و زیرساخت‌های ناوبری هوایی و تامین نیروی انسانی مناسب آنها از سوی دیگر چالش بزرگی است که امیدواریم با پیگیری‌های مسوولان شرکت فرودگاه‌ها راه‌حل مناسبی جهت برون رفت از این مشکل پیدا شود. امیرانی گفت: ما با فرسودگی تجهیزات مواجه هستیم و در 10 سال گذشته آن‌طور که شایسته است نوسازی تجهیزات انجام نشده و طبیعی است هرچقدر عمر تجهیزات بالا رود، مشکلات و هزینه نگهداری آنها نیز افزایش می‌یابد. وی ادامه داد: موقعیت استثنایی کشور در ارتباط با پروازهای بین‌المللی شرق و غرب، اگرچه فرصتی برای کشور است، ولی تعدد مسیرهای ورودی و خروجی پرواز به فضای کشور و همچنین گستردگی و پراکندگی راه‌های هوایی و لزوم ایجاد پوشش‌های فرکانسی آنها از مشکلات دیگری است که با آن مواجه هستیم. امیرانی در پاسخ به اثرات توافق هسته‌ای (برجام) بر تامین تجهیزات مورد نیاز گفت: رفت و آمدهای تامین‌کنندگان این‌گونه تجهیزات در یک سال گذشته به ایران زیاد شده و در این زمینه قرارداد خرید یک دستگاه رادار که از 12 سال پیش متوقف شده بود، مجددا فعال شد و در آینده نزدیک شاهد ورود آن به کشور خواهیم بود. از طرف دیگر نیز قرارداد خرید یک دستگاه رادار پیشرفته «تقرب» برای فرودگاه مهرآباد نیز بسته شده که در صورت حل و فصل مسائل بانکی در اواخر سال آینده نصب و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. وی افزود: همچنین تجهیزات محدودی را از شرکت‌های معتبر اروپایی خریداری کرده‌ایم که بخشی از آن وارد کشور شده و بخشی دیگر در حال انتقال است. وی اظهار کرد: البته تامین‌کنندگان اصلی این‌گونه تجهیزات که بیشتر آنها آمریکایی یا کانادایی هستند حضور چشمگیری در ایران ندارند، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد عمده مشکل در تامین تجهیزات هوانوردی در حوزه زیرساخت ناوبری و فرودگاهی محدودیت‌های تبادل بانکی است که امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت گرفته هرچه زودتر مشکلات برطرف شود.

لینک:
منبع: دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها