گیتی توانا اضافه کرد: هر ساله از همه تشکلهای صادراتی، اتاقهای بازرگانی و همچنین صادرکنندههای نمونه سالهای گذشته در مورد شاخصهای انتخاب صادرکنندگان کسب نظر میشود و استعلام میکنیم که چه شاخصهایی مدنظرشان است. وی ادامه داد: بعد از کسب نظر این افراد، پیشنهادها در جلسهای با حضور اعضای کارگروه انتخاب صادرکننده نمونه بررسی میشود و پیشنهادهایی که قابل اعمال و از نظر منطق کارشناسی قابل پذیرش است، بهعنوان معیار انتخاب صادرکننده نمونه اعمال میشود. مدیرکل دفتر امور بنگاهها در سازمان توسعه تجارت ایران گفت: به هرحال، نظرات در این زمینه متفاوت است و پیشنهادها حتما باید توسط یک تیم کارشناسی، مورد بررسی قرار گیرد. توانا اضافه کرد: با این حال، انتخاب شاخصها همواره با توجه به شرایط کشور و شرایطی که صادرکنندهها ممکن است با آن مواجه باشند مورد بازنگری قرار میگیرد. وی گفت: هدف سازمان توسعه تجارت در انتخاب صادرکننده نمونه، صرفا انتخاب یک شرکت بهعنوان صادرکننده نمونه نیست، بلکه به نوعی هدایت جریان صادرکنندگان و صادرات کشور به سمت موضوعات پراهمیت مانند برندینگ و توسعه سرمایهگذاری مشترک است. به گزارش روابطعمومی سازمان توسعه تجارت، مراسم بیستمین سالروز ملی صادرات امروز از ساعت 8 صبح با حضور دکتر حسن روحانی رئیسجمهوری کشور، وزرا و مسوولان بلندپایه و صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در سالن اجلاس سران برگزار میشود.