عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

نحوه راه‌اندازی یک اپلیکیشن – ۸ قدمی که باید قبل از شروع توسعه اپلیکیشن موبایل بردارید

تاریخ: 1400/09/25

ارائه یک ایده اپلیکیشن منحصربه‌فرد، مهم نیست که چه اهدافی را می‌خواهید با آن به دست آورید، دیگر کافی نیست – بازار برنامه‌های تلفن همراه بسیار رقابتی است. متمایز شدن سخت‌تر می‌شود و سرمایه‌گذاری هم با توجه به زمان و بودجه شما بزرگ است. عدم آمادگی وارد مرحله توسعه اپلیکیشن موبایل می‌تواند منجر به اشتباهات پرهزینه، ناامیدکننده و مخرب برند شود.

با این حال، اگر زمان خود را برای تجمیع این بلوک‌های ساختمانی سرمایه‌گذاری کنید، فرآیند توسعه را اساساً آسان‌تر می‌کنید و به خودتان مزیت رقابتی زیادی می‌دهید. برای داشتن یک اپلیکیشن موفق کمی تلاش نیاز است، اما ارزش آن را دارد. به قدری بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها بیش از حد درگیر ایده‌های برنامه و تصویر بزرگ یک برنامه کامل می‌شوند که مراحل اولیه را نادیده می‌گیرند.

در حال حاضر روزی را که برنامه شما راه اندازی می شود فراموش کنید. ابتدا باید نحوه راه‌اندازی یک برنامه را بیاموزید، سپس می‌توانید به ایجاد یک برنامه ادامه دهید و واقعاً در فرآیند توسعه برنامه فرو بروید. بیا شروع کنیم! 1) بازار خود را عمیقاً تحقیق کنید اولین قدم برای اطلاع رسانی به هر کاری که در حال حرکت رو به جلو انجام می دهید، یک تحقیق جامع بازار است. شما باید پیشنهاد فعلی بازار را بشناسید و از این دانش برای یافتن شکافی که برنامه شما پر می کند استفاده کنید و راه حلی جدید و کامل برای مشکلی که حل می کنید ارائه دهد. تحقیقات بازار گسترده باید به شما در کشف موارد زیر کمک کند: رقبای شما چه کسانی هستند؟ استراتژی آنها چیست؟ نقاط قوت و ضعف سایر توسعه دهندگان اپلیکیشن در این بازار چیست؟ مشتریان آنها در بررسی ها و در رسانه های اجتماعی چه می گویند؟ نقطه فروش منحصر به فرد آنها چیست؟ هنگامی که پاسخ این سؤالات را داشته باشید، می‌توانید از اشتباهات رقبای خود اجتناب کنید، استراتژی‌های مؤثر را دوچندان کنید و به وضوح دیدگاه منحصربه‌فرد خود را در مورد مشکل و مسیر حل آن مشخص کنید. میلیون‌ها برنامه تلفن همراه در دسترس وجود دارد، و این فرصتی است که می‌توانید از متمایز شدن برنامه خود مطمئن شوید. در فروشگاه App Apple و Google Play Store مرور کنید تا ببینید چه چیز دیگری در آنجا وجود دارد. اگر تعداد کمی از برنامه ها با توضیحات مطابقت داشته باشند، این یک خبر خوب یا بد است. از یک طرف، ممکن است اصلا بازاری برای اپلیکیشن وجود نداشته باشد. از سوی دیگر، ممکن است یک خلأ در بازار وجود داشته باشد که در را برای کسب‌وکارهای اپلیکیشن‌های جدید باز می‌کند. 2) سطح آسانسور و مخاطب هدف خود را مشخص کنید آیا می توانید هدف خاص برنامه خود را بیان کنید؟ آیا می توانید تفاوت آن با وب سایت خود و موارد استفاده خاص آن را نام ببرید؟ این احتمالاً دشوارترین مرحله برای صاحبان مشاغل و بازاریابان است. خلاصه کردن تمام ایده‌هایتان به یک یا دو جمله با هدف روشن دشوار است، اما همچنین یکی از مراحل اصلی برای اطمینان از موفقیت برنامه شما است. این زمان برای تعریف است: عملکرد کلیدی برنامه چه خواهد بود؟ آیا می توانید تعریف کنید که برنامه شما چه مشکلاتی را حل می کند؟ کاربران بالقوه اپلیکیشن چه کسانی هستند؟ چرا مردم می خواهند از آن استفاده کنند؟ ارزش افزوده در مقایسه با وب سایت موبایل چقدر است؟ به شما در دستیابی به کدام اهداف تجاری کمک می کند؟ چه مخاطبی از آن سود خواهد برد؟ آن مخاطب به چه چیزی نیاز دارد و چه آرزویی دارد؟ صادق بودن در هنگام پاسخ دادن به این سوالات تضمین می کند که منابع را برای ویژگی های اضافی برنامه یا هدف قرار دادن گروه های اشتباه از افراد هدر نمی دهید. اگر نمی‌توانید وضعیتی را که برنامه‌تان مشکلی را حل می‌کند به وضوح بیان کنید، ممکن است کسب‌وکار اپلیکیشنی وجود نداشته باشد که در اینجا دنبال کنید. ایده های برنامه اگر مشکلاتی را برای کاربران واقعی برنامه حل نکنند بی فایده هستند. در حال حاضر، شما همچنین باید در مورد زمین آسانسور خود اطمینان داشته باشید. اگر به طور تصادفی در مقابل یک سرمایه گذار بالقوه قرار گرفتید و آنها از شما در مورد پروژه تان سوال کردند، چگونه در کمتر از یک دقیقه فقط در چند جمله ماموریت خود را بیان می کنید؟ مجدداً، تمرکز و وضوح قوی در این مراحل اولیه می‌تواند موفقیت شما را از بسیاری جهات تقویت کند، بنابراین فرصت خود را برای دقیق و واضح بودن هدف برنامه خود از دست ندهید. ماتریس بومی / ترکیبی 3) بین برنامه بومی، ترکیبی و وب یکی را انتخاب کنید چند تصمیم فنی وجود دارد که باید در مراحل اولیه اتخاذ شود، و این یک تصمیم بسیار مهم است. انتخاب بین برنامه بومی، ترکیبی یا وب، پیامدهای زیادی برای توسعه و نگهداری بعدی شما دارد. به همین دلیل مهم است که از تحقیقات بازار خود و هدف اصلی و عملکردی که به تازگی تعریف کرده اید استفاده کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. تفاوت های اصلی بین برنامه های بومی، ترکیبی و تلفن همراه عبارتند از: زبان‌های برنامه‌نویسی که در آنها ساخته شده‌اند. این بر بودجه، بازه‌های زمانی مورد نظر و تخصص موجود شما تأثیر می‌گذارد و به آن بستگی دارد. دسترسی به APIهای دستگاه بومی این به عملکردهای دستگاهی که می‌خواهید برنامه‌تان به آن دسترسی داشته باشد بستگی دارد. روش توزیع این تا حد زیادی بر نحوه بازاریابی برنامه خود و تعریف استراتژی های تبلیغاتی شما تأثیر می گذارد. پشتیبانی از چند پلتفرم این بر اساس مخاطبان هدف شما و بازاری است که می خواهید به آن نفوذ کنید. اغلب، شما می خواهید هم در فروشگاه App اپل و هم در فروشگاه Play Android حضور داشته باشید. برنامه های بومی برای کارهای سنگین مانند بازی یا استفاده از عکس ها یا فیلم ها عالی هستند. از سوی دیگر، برنامه‌های وب برای راه‌حل‌هایی که نیاز به به‌روزرسانی آسان دارند، اما نیازی به دسترسی به توانایی‌های بومی دستگاه ندارند، بهترین هستند. این دو نوع در طرف مقابل طیف قرار دارند، برنامه‌های بومی گران‌ترین برای توسعه و یافتن در فروشگاه‌های برنامه‌های مختلف هستند، در حالی که برنامه‌های وب بسیار سریع و کم هزینه هستند، اما نمی‌توانید آنها را از طریق فروشگاه‌های برنامه تقویت کنید. یا از کاربران خود بخواهید آنها را در دستگاه خود دانلود کنند. بهترین‌های هر دو دنیا برنامه‌های ترکیبی هستند: آنها از یک پایه کد برای هر دو پلتفرم استفاده می‌کنند، می‌توانند به ویژگی‌های دستگاه دسترسی داشته باشند و در هر دو فروشگاه برنامه زندگی می‌کنند. به طور خلاصه، شما می توانید یک برنامه iOS و برنامه های اندروید را به طور همزمان با یک بیلد بسازید. آنها همچنین برای اکثر اهداف و اهداف برنامه، از جمله بهره وری، ابزارهای کاربردی و برنامه های سازمانی، یک انتخاب ایده آل هستند. هنگامی که در مورد نوع برنامه خود تصمیم گرفتید، به راحتی منابع خود را تخصیص داده و کل پروژه توسعه خود را برنامه ریزی خواهید کرد. 4) گزینه های کسب درآمد خود را بشناسید یک برنامه می تواند نقش های مختلفی را برای کسب و کار و نتیجه نهایی شما ایفا کند. ایجاد درآمد مستقیم از برنامه یک امر بدیهی است، در حالی که دیگران ممکن است به سادگی به عنوان منبعی برای مخاطبان شما عمل کنند یا به طور غیرمستقیم به سایر مراحل قیف فروش شما کمک کنند و دسترسی برند شما را افزایش دهند. می خواهید اپلیکیشن شما چه نقشی در مدل کسب و کار شما داشته باشد؟ اگر قصد دارید مستقیماً از برنامه خود درآمد کسب کنید، اکنون زمان آن است که به مدل های کسب درآمد از برنامه نگاه کنید: برنامه‌های Freemium – دانلود این برنامه‌ها رایگان است، اما ویژگی‌ها و محتویات خاصی قفل هستند و فقط از طریق خرید می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. برنامه های پولی (حق بیمه) - کاربر برای استفاده از آن باید برنامه را از فروشگاه برنامه خریداری کند. به دلیل محدودیت هزینه این مدل، استراتژی بازاریابی تلفن همراه برای نشان دادن ارزش منحصر به فرد و برتر در مقایسه با برنامه های رایگان بسیار مهم است. خریدهای درون برنامه ای – این مدل با استفاده از اپلیکیشن برای فروش محصولات دیجیتال یا فیزیکی به عنوان کانال فروش تجارت موبایلی کار می کند. اشتراک‌ها – این مدل شبیه برنامه‌های فریمیوم است، اما از یک جریان درآمدی مکرر بهره می‌برد. تبلیغات درون برنامه ای – این احتمالاً ساده ترین مدل از همه است زیرا هیچ مانعی برای هزینه برای کاربر وجود ندارد. مانند هر فضای تبلیغاتی، مهم است که هرگز تجربه کاربری را برای به دست آوردن فضای تبلیغاتی فدا نکنید.

لینک:
منبع: واحد تحقيق پايگاه اطلاعات صنعتي

بازگشت به خبر ها