عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

95 درصد از کالاهای وارداتی از آمریکا غیرمصرفی است

تاریخ: 1394/08/13

‌چندی پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص واردات کالا از آمریکا اعلام کرد که با توجه به الزامات مقامات معظم رهبری درخصوص برجام، جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی آمریکایی طی بخشنامه‌ای اجرایی می‌شود.

د ر همین راستا سازمان توسعه تجارت اعلام کرده است که 95 درصد از اقلام اصلی وارد شده از آمریکا شامل مواد اولیه شیمیایی، انواع دارو، تجهیزات و وسایل پزشکی است. این در حالی است که برخی از خبرگزاری‌ها به واردات فرآورده‌های زیبایی و آرایشی، مکمل‌های غذایی، خمیر برای قالب‌گیری یا برای سرگرمی کودکان، جت اسکی اشاره داشته و سازمان توسعه تجارت تنها 5 درصد از اقلام وارداتی را مربوط به این گروه‌ها می‌داند. سازمان توسعه تجارت درخصوص واردات از آمریکا اعلام کرده است: طبق آمار و اطلاعات منتشرشده از سوی گمرک ایران، میزان واردات کشورمان از ایالات‌متحده آمریکا در 6 ماه اول سال 94، جمعا به میزان 7/ 19 هزار تن و به ارزش بالغ بر 37 میلیون دلار بوده است.

 

بر همین اساس در 6 ماه نخست سال جاری، 15 قلم عمده واردات از ایالات‌متحده آمریکا مربوط به خمیرچوب شیمیایی، سایر داروهایی که تولید داخل ندارند، مکمل‌های دارویی، وسایل و ابزار مورد استفاده در علوم پزشکی و جراحی، اعضای مصنوعی بدن انسان، دستگاه‌های برقی تشخیص بیماری، دستگاه‌های توموگرافی، دریچه قلب و سایر موارد است.




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها