عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

نمایشگاه بین‌المللی «ایران هلث» فردا آغاز به کار می‌کند

تاریخ: 1395/02/25

گروه بنگاه‌ها: نوزدهمین نمایشگاه بین‌‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، صنایع دارویی و گردشگری سلامت (ایران هلث) فردا یکشنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار می‌کند.

 

دکتر محمود بیگلری، مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این مطلب گفت: وزارت بهداشت به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مصرف‌کنندگان کالاهای سلامت محور آمادگی دارد تا با در نظر گرفتن تسهیلاتی مطابق با امکانات موجود، تولیدکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی را به منظور تولید تجهیزات پزشکی با کیفیت و ایمن تقویت کند. وی ارتقای کیفیت تجهیزات و ملزومات پزشکی را به‌عنوان مهم‌ترین رکن طرح تحول نظام سلامت برشمرد و یادآور شد: از سوی دیگر تدوین، تنظیم و ابلاغ قیمت این تجهیزات که در قالب طرح تحول نظام سلامت انجام شده، قیمت برخی از این اقلام را نزدیک به 70 درصد کاهش داده است.

دکتر بیگلری با ابراز خرسندی از برپایی نوزدهمین نمایشگاه ایران هلث تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت در زمینه تولید و صادرات تجهیزات پزشکی با کیفیت، نمایشگاه ایران هلث بستری مناسب برای تحقق این اهداف به‌شمار می‌رود و این ظرفیت را داراست تا به‌عنوان یک رخداد ملی در حوزه سلامت به جایگاه منطقه‌ای خود دست یابد.

وی ادامه داد: گزارش‌های ارائه شده توسط برگزارکنندگان نمایشگاه ایران هلث، حکایت از رشد کمی و کیفی این نمایشگاه در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته دارد و همزمان شدن همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت با این رویداد که به صلاحدید وزارت بهداشت انجام شده، می‌تواند نقش مهمی در تقویت این نمایشگاه داشته باشد که باید دست‌اندرکاران این فرصت را مغتنم بدانند. وی گفت: هر چند در دو سال گذشته رشد جهشی در حوزه صادرات داشته‌ایم، اما این رشد رضایتبخش نبوده است؛ بنابراین امید می‌رود تشکل‌های صنفی، تلاش‌های مضاعفی را در جهت بهبود و ارتقای وضعیت صادرات انجام دهند تا بتوانیم شاهد نشانه‌های مثبت آن در ماه‌های آینده باشیم.

نمایشگاه بین‌المللی ایران‌هلث، مهم‌ترین رویداد نمایشگاهی پزشکی کشور است که توسط شرکت صنعت سلامت نیوساد برگزار می‌شود و همه ساله با استقبال گسترده شرکت‌های فعال در زمینه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، صنایع دارویی و گردشگری سلامت همراه است. این نمایشگاه که رویدادی سالانه در حوزه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، صنایع دارویی و گردشگری سلامت در کشور به‌شمار می‌رود با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انجمن‌ها و اتحادیه‌های فعال در این حوزه 26 تا 29 اردیبهشت‌ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها