عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

لزوم سرمایه‌گذاری مستقیم و انتقال تکنولوژی کره‌جنوبی به ایران

تاریخ: 1395/02/13

گروه بازرگانی: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با هیاتی متشکل از سرمایه‌گذاران، نمایندگان بانک‌ها و تاجران کره‌جنوبی از این کشور خواست ضمن سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران، تکنولوژی کره را به ایران منتقل کنند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ولی‌الله افخمی‌راد در دیدار با «هاک‌ دو کیم» معاون وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره‌جنوبی و هیات تجاری همراه، افزود: اقتصاد ایران دیگر متکی به نفت نیست و در سال گذشته میزان صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی ایران بیش از 60 میلیارد دلار بوده که این نشان می‌دهد اتکای اقتصاد ایران به نفت به 40 درصد رسیده است. وی گفت: از این‌رو کره‌ای‌ها دیگر نباید به ایران به‌عنوان کشوری مصرف‌کننده بنگرند.

 

وی ابراز امیدواری کرد سفر این هیات تجاری که در راستای حمایت از سفر رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به ایران صورت گرفته است سرآغازی برای گسترش روابط اقتصادی دو طرف باشد. افخمی‌راد افزود: حضور رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی پس از 40 سال در ایران، خود گواه اهمیت ایران برای کره‌جنوبی است؛ با این وجود ما از کره‌ای‌ها انتظار داریم نگاه خود را به ایران تغییر دهند و به دنبال همکاری مشترک با کشورمان باشند. وی گفت: در دو سال گذشته هیات‌های مختلفی به ایران سفر کرده‌اند و امروز شرکت‌های بزرگ اروپایی که با واحد پولی اروپا (یورو) با ایران تجارت می‌کنند، مشکلی ندارند و به راحتی نقل و انتقال پول از طریق بانک‌ها صورت می‌گیرد. رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: کره‌ای‌ها در سالیان گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در بخش تکنولوژی کرده‌اند و از لحاظ اقتصادی در زمره کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شوند. بدون شک تجربه این کشور از این بابت که چگونه در طول چند دهه توانسته به این جایگاه در جهان دست یابد می‌تواند برای ایرانی‌ها که در این مسیر قرار گرفته‌اند، راه‌گشا باشد. در ادامه این نشست «جائه هونگ کیم» رئیس سازمان توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری کره‌جنوبی (کترا) نیز با بیان اینکه کره‌ای‌ها آماده هستند تکنولوژی و دانش خود را در حوزه‌های مختلف و در قالب همکاری‌های مشترک در اختیار ایران قرار دهند، افزود: رفع تحریم‌های بین‌المللی این امکان را ایجاد کرده است که سئول و تهران روابط خود را گسترش دهند، روابطی که به دلیل تحریم‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته بود.

وی گفت: ایران همواره دوست خوبی برای کره‌جنوبی بوده است و نمایندگان شرکت‌های بزرگ کره‌جنوبی و رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی برای نشان دادن تمایل خود به گسترش روابط با ایران به تهران سفر کرده‌اند و ما امیدواریم این سفر دستاوردهای خوبی برای هر دو طرف داشته باشد. در این نشست روسای اتاق بازرگانی کره‌جنوبی، سفیر سابق کره‌جنوبی در امارات، رئیس سازمان پژوهش‌های کره‌جنوبی، رئیس بانک اقتصاد کره و نمایندگان و مدیران‌عامل سایر شرکت‌های بزرگ کره‌جنوبی حضور داشتند.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها