عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

نصب آسانسور به حرفه‌ای‌ها واگذار می‌شود

تاریخ: 1395/02/07

گروه بنگاها: اتحادیه آسانسور و پله‌برقی کشور با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان ملی استاندارد ایران نخستین خانه مهارت آسانسور را راه‌اندازی کرد تا فعالان این بخش برای نصب آسانسور با گذراندن دوره‌های فنی مجاز به نصب آسانسور شوند.



 

مهدی طباطبایی دبیر اتحادیه آسانسور و پله برقی کشور با اعلام این مطلب گفت: در این دوره‌های آموزشی، 18 استاندارد مشخص، شامل بخش‌های فنی، مکانیکی الکترونیکی و ایمنی برای فعالان صنعت آسانسور کشور در نظر گرفته شده است تا نصاب‌های شرکت‌های آسانسور پس از گذراندن این دوره‌های آموزشی در بانک اطلاعاتی اتحادیه ثبت شده و مجاز به فعالیت شوند.

دبیر اتحادیه آسانسور و پله برقی کشور گفت: بیش از 10 هزار نفر در بخش آسانسور و پله‌های برقی در کشور فعالیت می‌کنند که بیشتر این افراد بدون گذراندن دوره‌های فنی لازم، به‌صورت تجربی اقدام به نصب آسانسور و پله برقی می‌کنند. طباطبایی افزود: در استان تهران بیش از300 هزار آسانسور راه‌اندازی شده که از این تعداد 200 هزار آسانسور هیچ‌گونه نظارتی ندارند و به‌صورت غیرکیفی نصب شده که این موضوع تاکنون حوادث ناگواری ایجاد کرده است. وی افزود: سال گذشته 35 نفر از نصاب‌های شرکت‌های آسانسوری به علت ناآشنایی کافی با مسائل فنی و بی‌احتیاطی جان خود را از دست داده‌اند و تعدادی زیادی از همکاران این بخش هم دچار قطع عضو یا قطع نخاع شده‌اند. وی گفت: فعالان صنعت آسانسور می‌توانند برای شرکت در این دوره‌های آموزشی به خانه مهارت آسانسور در شهر صنعتی شهرقدس یا اتحادیه آسانسور و پله برقی کشور مراجعه کنند.



لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها