عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

تاکید بر افزایش سرمایه‌ ایرلاین‌ها

تاریخ: 1395/02/04

گروه بازرگانی: مسوولان ارشد صنعت هوانوردی کشور به همراه مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی با وزیر راه‌وشهرسازی ملاقات کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در این نشست گفت: صنعت هوانوردی ایران برای توسعه کشور می‌تواند پیشتاز باشد و به همین دلیل در این خصوص وقت می‌گذارم و توجه جدی به تامین زیرساخت‌های این حوزه دارم.





آخوندی رشد صنعت هوانوردی را در دنیا بسیار پرشتاب ارزیابی و اضافه کرد: البته در کشور ما نیز این صنعت در قیاس با سایر مدهای حمل‌ونقلی رشد مناسبی داشته است. در عین حال این انتظار وجود دارد که در این بخش سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر شود چه سرمایه‌گذاری دولتی و چه سرمایه‌گذاری خصوصی. حس من این است که بخش خصوصی ایران هنوز تصمیمی برای سرمایه‌گذاری نگرفته است و این جهت همراه و همپا با بخش دولتی نیست. البته اتفاقی رخ نخواهد داد و وقتی تقاضا در بازار وجود داشته باشد بازار مشتری خودش را پیدا می‌کند؛ ولی انتظاری که من داشتم این بود که در این مدت حداقل ۱۰۰ هواپیمای جدید به‌صورت اجاره و اجاره به شرط تملیک وارد کشور می‌شد. وی اظهار کرد: همه شرکت‌های لیزور موجودی دارند که ممکن است عملیاتی کردن این موجودی‌ها چندماه دیگر باشد؛ ولی هنوز هیچ شرکت هواپیمایی غیردولتی ایران در بخش لیز هیچ اقدامی نکرده است. در اینجا ما در برابر مردم و دولت نمی‌توانیم به‌صورت قرص و محکم از آنها دفاع کنیم. آخوندی توضیح داد: مدیریت بازرگانی برای توسعه صنعت هوانوردی لازم است. این صنعت باید در همه بخش‌ها اقتصادی باشد، هم در بخش فروش، هم در سایر بخش‌ها؛ صنعتی که به جایی متکی باشد امکان رشد درازمدت ندارد.

وی یکی از مباحث مهم تجاری‌سازی صنعت هوانوردی را کفایت سرمایه عنوان و اظهار کرد: در این زمینه بسیار سخت‌گیرم. شرکت‌های هواپیمایی باید دنبال تامین سرمایه‌ باشند، ۶ ماه برای اعمال دستورالعمل حداقل کفایت سرمایه فرصت خوبی برای ایرلاین‌ها بود و هست. ما به ملت تعهد کردیم که صنعت هوانوردی را توسعه دهیم. قاعدتا باید در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد و باید با جدیت در این بخش پیش برویم. وزیر راه و شهرسازی افزود: درخصوص فاینانس و بیمه نیز چنانچه شرکت‌های هواپیمایی دنبال کار باشند حتما از آنها حمایت خواهیم کرد و اگر به مورد و مشکلی برخورد کنند مشکل را به وزارت راه و شهرسازی اطلاع دهند، حتما حمایت خواهیم کرد و بی‌اعتنا نخواهیم بود. وی اظهار کرد: درباره موضوع سوخت‌گیری نیز پیگیری‌هایی انجام خواهیم داد تا به نتایج خوبی برسیم. همچنین درخصوص اینکه ایرلاین‌های ایرانی شرایط منصفانه‌ پروازی در مقایسه با ایرلاین‌های بین‌المللی داشته باشند نیز به‌عنوان مدافع صنعت هوانوردی ایران حتما اقدام خواهیم کرد.




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها