عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

ارزیابی رضایت‌مندی مردم از خدمات دولتی

تاریخ: 1395/01/18

شاتا: رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: مطابق ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کلیه دستگاه‌های دولتی و عمومی، سازمان‌ها، شرکت‌ها، بانک‌ها، نهادها و شهرداری‌ها باید اطلاعات انجام کار و ارائه خدمت خود را در اختیار مراجعان قرار دهند.





سیدمحمود نوابی افزود: براساس آیین‌نامه اجرایی این ماده استانداری‌ها موظفند با همکاری انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اطلاعات موردنظر را برای راهنمایی مراجعان و سطح پاسخگویی دستگاه‌ها ارزیابی و در دی‌ماه گزارشی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی مورد نظر و میزان رضایت یا عدم رضایت از نحوه اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به مراجعان را ارائه کنند. وی اضافه کرد: با توجه به تهیه این آیین‌نامه در سال 1390 و معطل ماندن اجرای آن تاکنون انتظار می‌رود مردم در سال 1395 شاهد ارزیابی و معرفی دستگاه‌های فعال و احتمالا دستگاه‌های کم‌تحرک یا بی‌تفاوت در مقابل پاسخگویی مناسب و ارائه خدمات بی‌کیفیت به مردم باشند.براساس ماده 7 این قانون وزارت کشور با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در اسفندماه هر سال دستگاه‌های ستادی، ملی و... را به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معرفی کنند.


لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها