عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

ایران می‌تواند هاب منطقه باشد

تاریخ: 1394/11/06

گروه بنگاه‌ها: مدیرکل هواپیمایی ترکیه درخصوص همکاری ترکیش ایرلاین در دوران پسابرجام گفت: ما در زمان تحریم‌ها در ایران، خدمت‌رسانی کرده‌ایم و قطعا در زمانی که تحریم‌ها نباشند، بهتر می‌توانیم به ارائه خدمات بپردازیم. تمل کوتیل افزود: در حال حاضر هواپیمایی ترکیه 5 پرواز روزانه به تهران دارد و جمعا به 7 شهر ایران خدمات پروازی ارائه می‌کند که درصدد هستیم آن را افزایش دهیم و علاوه بر آن تعدادی پرواز مشترک با هواپیمایی ایران‌ایر داریم.





وی تاکید کرد: در حال حاضر ما بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی خارجی در ایران هستیم و تمایل داریم شهرها و دامنه پروازهایمان را افزایش بدهیم. وی با اشاره به رده‌بندی ایرلاین‌ها از نظر تعداد مسافر در ایران گفت: پس از شرکت هواپیمایی ماهان و ایران‌ایر، هواپیمایی ترکیش سومین رتبه را به خود اختصاص داده است. وی گفت: در دوران پساتحریم نیز هیچ مشکلی برای توسعه همکاری بین دو کشور وجود ندارد و ما حتی در خواست داریم که پروازهای جدیدی به شهرهای دیگر داشته باشیم. یکی از شهرهایی که متقاضی آن هستیم شهر زیبای ارومیه است. مدیرکل هواپیمایی ترکیه با اشاره به جایگاه و آینده صنعت هواپیمایی ایران گفت: مسلما تغییری بین عرضه و تقاضا رخ خواهد داد و با افزایش تقاضای بازار در آینده، شرکت‌های هواپیمایی ایران نظیر ایران ایر و ماهان در این دوره قطعا با رشد زیادی روبه‌رو خواهند بود.

کوتیل در مقایسه نقش این شرکت و سایر شرکت‌های هواپیمایی حوزه خلیج‌فارس در بازار ایران گفت: در سالی که گذشت فرودگاه آتاتورک 72 میلیون نفر مسافر داشت و سال قبل آن 65 میلیون نفر و انتظار داریم که در سال جاری افزون بر 75 میلیون نفر مسافر داشته باشد و این رقم بالاتر از توانایی تمامی شرکت‌های هواپیمایی‌ کشورهای حوزه خلیج‌فارس است. وی افزود: مسلما این رشدی است که کشور ایران نیز آن را تجربه خواهد کرد. ایران و ترکیه به لحاظ موقعیت جغرافیایی، وسعت و فرهنگ شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند و می‌توانند رشدی شبیه به هم داشته باشند. این پتانسیلی است که دیگر کشورهای حوزه خاورمیانه آن را ندارند. کوتیل با اشاره به اینکه ترکیه می‌تواند هاب اروپا باشد و ایران نیز با توجه به موقعیتش می‌تواند هاب منطقه باشد، افزود: پیش‌بینی می‌کنم ایران در آینده 25میلیون نفر مسافر داشته باشد و حتی ظرفیت آن را دارد که پنج‌برابر بیشتر شود و از نظر اقتصادی از کشور ترکیه پیشی بگیرد. مدیرکل هواپیمایی ترکیه با تاکید بر اینکه ما اکنون سومین فرودگاه را در دست احداث داریم، تصریح کرد: این فرودگاه با مساحت 7 هزار هکتار، ظرفیت سالانه 150 میلیون نفر مسافر را خواهد داشت و این یعنی 6‌برابر فرودگاه آتاتورک و فکر می‌کنم اگر در ایران نیز ساخت یک فرودگاه یا گسترش فرودگاه امام خمینی(ره) را در دستور کار قرار بدهید، حتما اقتصادی خواهد بود.

 
 
 




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها