عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

پیشرفت 70 درصدی پروژه «البرز مال»

تاریخ: 1395/12/25

گروه بنگاه‌ها: پروژه «البرز مال» واقع در استان البرز با استفاده گسترده از تجهیزات ساخت داخل کشور به پیشرفت 70 درصدی رسیده است. محسن رحیمی، مدیر بهره برداری پروژه البرز مال در جمع خبرنگاران درباره رویکرد به کارگیری تجهیزات ایرانی در ساخت پروژه، اظهار کرد: با توجه به اینکه سال 95 از سوی مقام معظم رهبری، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیده شد، ما این شعار را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دادیم.

 

وی افزود: فعال کردن این پروژه به رغم رکود اقتصادی حاکم بر فضای کسب و کار و به ویژه صنعت ساختمان کار بسیار سختی بود اما ما به سهم خود برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور کوشیدیم. مدیر بهره‌برداری البرز مال گفت: در ادامه رویکرد البرز مال در خرید مواد، مصالح و تجهیزات از تجهیزات غیر ایرانی به تجهیزات و کالاهای استاندارد ایرانی تغییر کرد. مثلا در طرح اولیه پروژه البرز مال شیشه نمای پروژه، شیشه ساخت یک شرکت آلمانی از طرف مشاور طرح پیشنهاد شده بود یا سرامیک پروژه، سرامیک ایتالیایی در نظر گرفته شده بود اما در همه این موارد از کالاهای استاندارد و با کیفیت داخلی استفاده کردیم.

رحیمی، در تشریح وضعیت این پروژه گفت: پروژه البرز مال در 27 هزار متر زمین و 208 هزار متر زیر بنا در منطقه حصارک کرج که یکی از پر تراکم‌ترین مناطق جمعیتی کرج محسوب می‌شود، واقع شده است. این پروژه قبلا متعلق به بانک سامان بوده و در حال حاضر در تملک بخش خصوصی قرار دارد و در قالب تسهیلات ساخت، همچنان مشارکت بانک سامان ادامه دارد.

وی در مورد مالکیت پروژه البرز مال گفت: در مورد مالکیت این پروژه روایت‌های نادرستی مطرح می‌شود؛ از جمله اینکه البرز مال به برخی ارگان‌ها و نهادها وابسته است. این در حالی است که مجموعه البرز مال به هیچ عنوان وابسته به نهاد یا سازمان دولتی یا شبه دولتی نیست و صد در صد متعلق به بخش خصوصی است. رحیمی همچنین اظهار کرد: در روند ساخت این پروژه از منابع بانکی در قالب تسهیلات مشارکت در ساخت استفاده شده اما تلاش کردیم استفاده از منابع بانکی را به حداقل برسانیم و بیشتر از منابع حاصل از پیش فروش واحدها و همچنین از آورده سرمایه‌گذاران، استفاده کرده و وابستگی به تسهیلات و منابع بانک‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

از سوی دیگر، مدیر فروش پروژه البرز مال با اشاره به اینکه البرز مال اولین مجموعه‌ای است که موفق به دریافت مجوز پیش فروش شده است، گفت: خوشبختانه اقدامات ما برای دریافت مجوز پیش فروش نتیجه داد و موفق به دریافت مجوز پیش فروش شده و پس از دریافت مجوز، مطلع شدیم که در استان البرز نخستین مجموعه موفق به اخذ مجوز پیش فروش شده‌ایم. وی تاکید کرد: ما همه شرایط لازم را برای اینکه مجوز پیش فروش دریافت کنیم، دارا بودیم و در حال حاضر با مجوز پیش فروش در حال پیش فروش واحدها هستیم.

لینک:
منبع: دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها