عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

مدیریت سیل با اجرای نظام‌نامه سیلاب

تاریخ: 1395/12/18

ایسنا: وزیر نیروگفت: با کمک تجربه‌های قبلی و تدوین نظام‌نامه سیلاب، سیلاب‌های شدید امسال با کمترین خسارت پشت سر گذاشته شد. حمید چیت‌چیان در سومین همایش سالانه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق اظهار کرد: پس از حادثه سیلاب دز که اوایل امسال رخ داد، در نخستین جلسه شورای عالی آب از مدیران خوزستان دعوت شد تا ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت در مقابله با سیلاب، نظام‌نامه مدیریت سیلاب نیز تهیه و به تمام شرکت‌های زیر مجموعه ابلاغ شود. او با بیان اینکه این موضوع سبب شد تا با آمادگی بیشتر سیلاب بهمن ماه مدیریت شود و بیشترین بهره‌برداری از آن انجام گیرد، ادامه داد: اگر سیلاب دز به‌خوبی مدیریت نمی‌شد، فاجعه جبران‌ناپذیری برای شهرهای اطراف استان خوزستان و خود استان به وجود می‌آمد.

 

وزیر نیرو با اشاره به اینکه حادثه خوزستان درس بزرگی برای مدیریت بحران در بخش صنعت آب و برق کشور بود، گفت: با بررسی حوادث و وقایع سال‌های گذشته لازم است با هوشمندی در این جهت حرکت کرد و به جای مدیریت بحران‌ بعد از وقوع، بهتر است از وقوع حادثه پیشگیری شود. چیت‌چیان تصریح کرد: ممکن است نتوان به‌صورت ۱۰۰ درصد از وقوع یک حادثه به ویژه حوادث طبیعی جلوگیری کرد، ولی آمادگی در مقابل حادثه‌ای که قرار است اتفاق بیفتد می‌تواند بسیار کمک کند تا مدیریت بحران به‌صورت صحیح انجام شود. او از گستردگی صنعت آب و برق به‌عنوان یک ویژگی یاد کرد و افزود: ضرورت تداوم بی‌وقفه ارائه خدمات آب و برق و شبکه‌ای بودن این صنعت بسیار حائز اهمیت است؛ به‌طوری که اگر یکی از پست‌های برق دچار مشکل شود ممکن است سایر شبکه‌های برق کشور نیز از آن متأثر شوند.

وزیر نیرو سپس با اشاره به حادثه ریزگردها در هفته‌های گذشته در خوزستان گفت: گرد و‌غباری که از کشورهای همسایه وارد خوزستان شد سبب شد تا برق منطقه و در پی آن آب منطقه نیز دچار مشکل شود و با قطع برق تمام فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، بانک‌ها، عبور و مرور و ... دچار مشکل شد؛ این نشان از حساسیتی دارد که از این پس نه تنها به شعار آب مایه حیات بلکه برق جریان حیات نیز پایبند باشیم. او با بیان این مطلب که در هیچ کدام از استانداردهای صنعت برق جهان شرایطی که بر اثر گرد و غبار برای شبکه برق خوزستان ایجاد شد تعریف نشده بود، افزود: ایران همواره با تهدیدهای مختلفی مواجه بوده ولی همکاری مردم و متخصصان داخلی در مبارزه با این گونه شرایط ما را یاری کرده است. چیت چیان با اشاره به حساسیت صنعت آب و برق و اینکه در حوادث و جنگ‌ها همواره آب و برق اولین اهداف دشمن است، افزود: باید نهایت تلاش خود را از فناوری اطلاعات به‌روز شده و ICT داشته باشیم و با ایزوله کردن آن نگذاریم تا دشمن در اطلاعات کشور نفوذ کند.

لینک:
منبع: دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها