عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

راهکار خروج از رکود در صنعت فولاد

تاریخ: 1394/10/24

چرایی رکود در بازار فولاد و راهکارهای خروج از آن موضوعی است که در ششمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران بررسی خواهد شد. برخی از کارشناسان بالا بودن قیمت تمام شده محصولات معدنی را یکی از مولفه‌های مهم کاهش رقابت در بازار می‌دانند که در شرایط رکود این مساله تشدید می‌شود. در این میان، کاهش هزینه‌های بندری و ریلی، برقراری جوایز صادراتی و سیاست صادرات بلندمدت بخش معدن از جمله راهکارهای افزایش قدرت رقابت در بازارهای جهانی و در نتیجه رونق تولید و صادرات محسوب می‌شود.





افزون بر این، با توجه به طرح‌های توسعه صنایع معدنی و ضرورت تکمیل زنجیره ارزش، اجرای عملیات اکتشافی جدید برای افزایش ذخایر و تامین مواد اولیه، اجتناب‌ناپذیر است و بر همین اساس، متولیان این حوزه تقویت مالی فعالیت‌های اکتشافی در کشور و تخصیص یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به بخش اکتشاف طی سه سال آینده را جزو راهکارهای توسعه این بخش می‌دانند و معتقدند توزیع وام می‌تواند از طریق صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی با اولویت بخش خصوصی باشد. از سوی دیگر، برخی نیز تقویت ایمنی معادن با اولویت معادن زغال‌سنگ کشور و تقویت بودجه طرح زیربناهای معادن و تخصیص اعتبارات لازم به‌منظور کمک به تامین تجهیزات ایمنی معادن زغال‌سنگ کشور را از دیگر راهکارهای خروج از رکود بخش معدن و صنایع معدنی کشور می‌دانند. تعیین قیمت گاز رقابتی در افق چشم‌انداز برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی انرژی‌بر، تهاتر سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گاز و برق (خطوط انتقال) با بهای برق و گاز، اجازه ورود موقت ماشین‌آلات معدنی و کاهش تعرفه‌های گمرکی، پیش خرید محصولات تولید شده معدنی و... از دیگر پیشنهادهای متولیان این حوزه برای خروج از رکود است.

در ششمین دوره همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران که بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود، رقابت‌پذیری راهکار توسعه پایدار، فروش و راهکارهای خروج از رکود بازار و چشم‌انداز بازار ایران و جهان در سال 1395 از جمله محورهای این همایش است. بررسی وضعیت طرح‌های در دست اجرا، بررسی چرایی رکود بازار فولاد، پاسخ به پرسش کلیدی زمان خروج از رکود در بازار فولاد، همچنین برقراری ارتباط با شرکای جدید تجاری از جمله موضوعات کلیدی است که در این همایش بررسی می‌شود. علاقه‌مندان برای مشارکت و حضور در این همایش و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت http:/ / events.den.ir مراجعه یا با شماره تلفن 87762430 تماس بگیرند. ششمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار قرار است در روزهای 27 و 28 بهمن در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شود.

 
 
 




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها