عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

برنامه‌های توسعه تجارت برق ایران

تاریخ: 1395/08/23

خبرگزاری مهر: معاون وزیر نیرو با تشریح برنامه‌های توسعه تجارت برق ایران در دوران پسابرجام گفت: حجم مبادلات برق ایران و ترکمنستان با احداث یک خط جدید سه برابر می‌شود. هوشنگ فلاحتیان در تشریح برنامه‌های توسعه تجارت برق ایران در دوران پسابرجام گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار، توسعه مبادلات برقی با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای منطقه آسیای میانه، مرکزی و حوزه قفقاز است.

 

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه بر این اساس توسعه مبادلات برقی بین ایران و ترکمنستان در دستور کار قرار گرفته و مذاکرات نهایی بین دو کشور انجام شده است، اظهار کرد: هم اکنون ساخت یک خط انتقال ۴۰۰کیلوولت انتقال برق و انرژی بین ایران و ترکمنستان آغاز شده است. فلاحتیان با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه زمان بندی ساخت این خط انتقال تا دو سال آینده به پایان می‌رسد، یادآور شد: با تکمیل و بهره‌برداری از این شبکه جدید برق، حجم مبادلات برقی بین ایران و ترکمنستان تا سقف حدود سه برابر افزایش می‌یابد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه هم اکنون حدود ۳۵۰ مگاوات برق بین ایران و ترکمنستان تبادل می‌شود، تاکید کرد: با بهره‌برداری از خط جدید ۴۰۰ کیلوولتی حجم مبادلات به حدود یک هزار مگاوات افزایش می‌یابد.این مقام مسوول همچنین از افزایش حجم مبادلات برق بین ایران و ترکمنستان از ۳۵۰ مگاوات فعلی به حدود یک هزار و ۲۰۰ مگاوات خبر داد.

لینک:
منبع: دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها