عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

ضرورت تقویت صنایع بازیافت در کشور

تاریخ: 1393/06/06

وزیر صنعت، معدن و تجارات با اشاره به ضرورت تقویت صنایع بازیافت در کشور، برای حل نیاز کشور به کاغذ وارداتی، گفت: در کشورهای مختلف جهان از بازیافت کاغذ به خوبی بهره گرفته می شود و حتی در ژاپن بیش از 60 درصد تولید کاغذ از ضایعات خود کاغذ انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، محمدرضا نعمت‌زاده امروز ضمن بازدید از کارخانه چوپ و کاغذ مازندران ، با اشاره به اینکه شرکت چوب و کاغذ مازندران بعد از انقلاب اسلامی پایه گذاری شده است، گفت: این صنعت از سال 68 در مازندران راه اندازی شده و در این سالها به همت جوانان این مرز و بوم ضمن توسعه به حد تولید مطلوب رسیده است.

 

وی با اشاره به اهمیت بازیافت در همه زمینه‌های مختلف به ویژه صنایع مرتبط با طبیعت، کشاورزی و محیط زیست، افزود: صنعت بازیافت اکنون در تمامی زمینه‌ها به خوبی فعال نیست و به ویژه اینکه این ضعف در صنعت تولید کاغذ به خوبی مشهود است.

 

او با اشاره به اینکه حتی خاک و شن نیز قابلیت مصرف چندین باره را دارند، افزود: توانستیم واحد تولیدی را در استان اردبیل به بهره برداری برسانیم که حدود 65 درصد از مواد اولیه آن را شن و ماسه تشکیل می دهد، شن و ماسه ای را که همگان زیر پا گذاشته و فکر می کنیم که مورد استفاده قرار نمی گیرید.

 

نعمت زاده با اشاره به اینکه حمایت کافی و وافی را از پروژه‌های توسعه ای صنایع چوب و کاغذ خواهیم داشت، تصریح کرد: در همین کارخانه چوب و کاغذ مازندران باید محصولات مختلف صنعت چوب همچون ام ‌دی ‌اف، نئوپان و انواع کاغذ تولید شود، تا به واسطه آن از مصرف مواد اولیه طبیعی کاسته شده و با به کارگیری ضایعات به ظاهر دور ریز کشور را بیش از پیش به سمت کار، تلاش و تولید ملی در مسیر توسعه حرکت دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اکنون استفاده علمی از جنگل و عرصه‌های طبیعی نمی‌شود، افزود: دوستدار و علاقمندان به جنگل باید به خوبی از آن نگهداری و حراست کنند تا این نعمت الهی به صورت طبیعی رویش پیدا کند.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه صنعت مانع توسعه جنگل و طبیعت نیست، خاطرنشان کرد:‌ ابتدا باید بنا را بر حفظ جنگل گذاشته و سپس به فکر احیای آن باشیم؛ این امر نیز با بهره گیری از دانش و مطالعه علمی در خصوص آن محقق می شود.

لینک:
منبع: خبرگزاري ايسنا

بازگشت به خبر ها