عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

پایان مطالعات انتقال آب به دشت مرکزی

تاریخ: 1394/08/26

یک مقام مسوول در وزارت نیرو از پایان مطالعات انتقال ۲ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی به دشت مرکزی ایران از خلیج‌فارس و دریای عمان خبر داد.


حمیدرضا کشفی با اشاره به اینکه تولید آب از آب‌شیرین‌کن‌ها را بخش خصوصی انجام می‌دهد، افزود: مطالعات طرح تامین آب‌شرب برای شهرهای حاشیه خلیج‌فارس و دریای عمان تا فاصله ۱۰۰ کیلومتری با استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ها پایان یافته و در یک‌سال آینده مکان‌سنجی برای نصب دستگاه آب‌شیرین‌کن در این مناطق به‌منظور تولید آب شرب انجام خواهد شد. وی با تاکید بر برنامه تامین پایدار آب شرب برای جزاير جنوب کشور اظهار کرد: با تولید ۳۵۰ هزار مترمکعب آب شرب در شبانه‌روز از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها، مشکل آب آشامیدنی بسیاری از شهرهای جنوبی کشور به‌ویژه جزایر برطرف شده و آب سالم و پایدار برای جزایر جنوب تامین شده است.

مدیر دفتر منابع مالی و مشارکت‌های غیردولتی آبفای کشور زمان بهره‌برداری این طرح را در ۳ یا ۴ سال آینده اعلام و تصریح کرد: انتقال ۲ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی به دشت مرکزی ایران از خلیج‌فارس و دریای عمان تا یک‌سال آینده توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد. وی گفت: قیمت خرید تضمینی آب از بخش خصوصی براساس مقدار تولید، کیفیت، نحوه برداشت آب از دریا و شهر محل تولید با استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ها از ۸۰۰ تا ۴ هزار تومان و مبلغ دریافتی از مردم بابت آن، قیمت تعرفه تکلیفی تعیین شده از سوی دولت است. 


لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها