عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

واگذاری 30 درصد شهرک‌های صنعتی به بخش خصوصی

تاریخ: 1394/08/23

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه در حال حاضر 760 شهرک صنعتی در کشور وجود دارد، گفت: تاکنون 230 شهرک صنعتی به هیات مدیره خدماتی منتخب واگذار شده تا این شهرک ها را اداره کنند.



 

سید محمدعلی سید ابریشمی افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و تایید هیات دولت، شهرک‌های صنعتی به فعالان آن شهرک واگذار می‌شود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: با تشکیل هیات‌مدیره خدماتی در هر شهرک صنعتی، روند واگذاری آن انجام می‌شود و پس از آن، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برای حفظ زیرساخت‌های آن، وظیفه نظارتی خواهد داشت.

 

وی بر تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌های صنعتی در کشور تاکید کرد و گفت: در صورتی که زیرساخت‌های هر شهرکی از جمله آب، برق، تلفن، گاز و سیستم‌های فاضلاب آن مشکل داشت پس از رفع نقایص، به بخش خصوصی یا همان هیات مدیره‌های شهرک‌های صنعتی واگذار می‌شود. وی ادامه داد: با وجود واگذاری شهرک صنعتی شمس آباد به هیات مدیره خدماتی منتخب این شهرک، آب مصرفی این شهرک بیش از میزان فعلی آن است، بنابراین با انجام هماهنگی‌های انجام شده، اکنون در هر ثانیه 200 لیتر آب تصفیه‌نشده از تهران به این شهرک منتقل می‌شود. سید ابریشمی، با بیان اینکه 65 هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور وجود دارند، افزود: از این تعداد، 36 هزار واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده و 29 هزار واحد صنعتی نیز آماده واگذاری است. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، درباره میزان اشتغال در شهرک‌های صنعتی نیز گفت: طبق پروانه بهره‌برداری، هم‌اکنون بیش از 737 هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور مشغول به کار هستند.

 
 
 




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها