عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

تحلیل «نعمت‌زاده» از رفت‌و‌آمدهای تجاری

تاریخ: 1394/08/23

وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: راه توسعه کشور حرکت و توجه به تولید ملی است و باید همه برای تحقق آن حمایت کنند. به گزارش «شاتا» محمدرضا نعمت‌زاده در نشست روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور گفت: برای افزایش درآمد ملی، ایجاد اشتغال برای جوانان و رسیدن به اقتصاد مقتدر باید همه به سوی تولید ملی روی آوریم. نعمت‌زاده افزود: باید عرصه را برای حضور قوی بخش خصوصی باز گذاشت. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از 84 درصد بخش صنعت، 75 درصد بخش معدن و بیش از 97 درصد بخش بازرگانی متعلق به بخش خصوصی است.



وی همچنین در‌خصوص برنامه راهبردی صنعت یادآور شد: در این برنامه تلاش شده است حرف نو وتازه‌ای زده شود ضمن اینکه افق 10 سال آینده نیز مشخص شود. نعمت‌زاده تاکید کرد: برای تبدیل شدن به کشور نوظهور صنعتی باید تا سه برابر وضع موجود ارتقا پیدا کنیم؛ به‌طوری‌که سهم صادرات صنعتی کشور در جهان، به یک درصد برسد. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در گفت‌وگو با «ایرنا» با اشاره به سفر هیات‌های تجاری و صنعتی کشورهای مختلف به ایران، گفت: هیات‌های تجاری که به تهران سفر می‌کنند، در حال ارزیابی شرایط ایران برای انجام سرمایه‌گذاری‌ها یا توسعه همکاری‌ها هستند.

 

نعمت‌زاده افزود: همه ما وظیفه داریم به صورت شفاف شرایط خود را به این هیات‌ها اعلام کنیم تا هرگونه ابهامات آنها برطرف شود. وی با بیان اینکه در این هفته به‌طور متوسط روزانه با یک هیات تجاری و صنعتی ملاقات داشته‌ایم، یادآور شد: در مدت کمی که از آغاز سفر هیات‌های خارجی به ایران می‌گذرد، ما با بیش از 20 هیات تجاری دیدار و شرایط ایران را به صورت شفاف با آنها مطرح کرده‌ایم. وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: همزمان با سفر هیات‌های خارجی به تهران، بسیاری از شرکت‌های ایرانی و فعالان صنعتی و تجاری نیز با این هیات‌ها به صورت مستقیم مذاکره می‌کنند تا از ‌نظرات یکدیگر بیشتر مطلع شوند.

 

نعمت‌زاده با بیان اینکه در هفته‌های اخیر سفر هیات‌های صنعتی و تجاری به ایران بسیار افزایش یافته است، گفت: اغلب، شمار زیادی از فعالان تجاری و اقتصادی، مقامات و وزرای کشورهای خارجی را در سفر به ایران همراهی می‌کنند؛ به‌طوری‌که در سفر معاون رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی به تهران، مدیران بیش از 160 شرکت صنعتی و تجاری وی را همراهی کردند. وی تاکید کرد: ایران با توجه به موقعیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، بستر خوبی برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی است و کشورها و شرکت‌های بزرگ نباید فرصت سرمایه‌گذاری در ایران را از دست بدهند. وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار امیدواری کرد: با آغاز سفر هیات‌های تجاری و صنعتی به ایران ما شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی با مشارکت شرکت‌های داخلی باشیم؛ زیرا این رفت‌وآمدها زمانی می‌تواند ارزش واقعی خود را نشان دهد که سرمایه‌گذاری‌ها در کشور افزایش یابد.

 
 
 




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها