عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

جزئیات ورود واحد جدید نیروگاهی

تاریخ: 1394/08/16

همزمان با تدوین سناریوی افزایش ۲۵ هزار مگاواتی تولید برق ایران در دوران پساتحریم، یک واحد جدید نیروگاهی با ظرفیت تولید ۷۵ مگاوات برق پاک در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.



 

در حال حاضر ظرفیت تولید برق ایران به حدود ۷۴ هزار مگاوات افزایش یافته که احداث ۲۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی یکی از سیاست‌های کلیدی صنعت برق ایران در دوران پساتحریم است. تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی، کاهش اتلاف و ارتقای راندمان شبکه تولید، انتقال و توزیع برق، افزایش ظرفیت تولید برق پاک با راه‌اندازی واحدهای نیروگاهی برق بادی و خورشیدی و هوشمندسازی شبکه برق از دیگر سیاست‌های برقی ایران در دوران لغو تحریم‌ها است.

 

بر این اساس همزمان با تدوین برنامه‌های جدید افزایش ظرفیت تولید برق، با راه‌اندازی یک واحد جدید نیروگاهی ظرفیت تولید انرژی الکتریکی ایران افزایش یافت. وزارت نیرو با انتشار گزارش کوتاهی، اعلام کرد: با راه‌اندازی واحد دوم نیروگاهی مارون در استان خوزستان، ظرفیت تولید این نیروگاه از ۷۵ مگاوات به ۱۵۰ مگاوات افزایش یافته است. امیر قزلباشان، سرپرست معاونت طرح و توسعه سد و نیروگاه مارون با بیان اینکه این نیروگاه پیش از این با قدرت ۷۵ مگاوات در حال بهره‌برداری بود که با افتتاح فاز دوم این نیروگاه، ظرفیت آن به ۱۵۰ مگاوات افزایش یافت، گفت: با بهره‌برداری کامل از آن در زمان پیک مصرف شبکه برق سراسری، با تولید سالانه ۳۸۰ گیگاوات ساعت، نقش مهمی در جلوگیری از بروز اختلال در شبکه برق کشور خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: در مرحله سنکرون و اتصال به شبکه سراسری برق کشور، با هماهنگی همه‌جانبه مرکز دیسپاچینگ ملی صنعت برق و پس از انجام تست‌های مورد نیاز روی سامانه‌های اصلی و کمکی نیروگاه شامل تجهیزات توربین، ژنراتور، گاورنر، سیستم تحریک، شیر پروانه‌ای، ترانسفورماتورهای قدرت و کمکی، سامانه حفاظت و سایر سامانه‌های جانبی مکانیکی، هیدرومکانیکی و الکتریکی واحد، عملیات حساس اتصال به شبکه سراسری انجام شده است.

 
 
 




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها