عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

کمیسیون مشترک ایران وصربستان برگزار می‌شود

تاریخ: 1394/08/13

در دیدار وزیر صنعت، معدن وتجارت با معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت، گردشگری و مخابرات صربستان بر برگزاری کمیسیون مشترک در آینده نزدیک به‌منظور توسعه و تعمیق روابط دو کشور تاکید شد.

محمدرضا نعمت‌زاده، در این دیدار افزود: ظرفیت‌های دو کشور ایران و جمهوری صربستان بیش از وضعیت موجود اعلام شده است؛ بنابراین با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی وتجاری می‌توان به بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی و تجاری پرداخته شود.

وی افزود: باید با تدوین برنامه‌های بلند مدت به همکاری‌های خود عمق بخشیده تا تمامی ظرفیت‌های صنعتی و تجاری شناسانده و معرفی شده و در مورد آنها تصمیم‌گیری کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه منابع طبیعی؛ معادن؛ هیدروکربن‌ها همچنین نیروی انسانی جوان متخصص است، گفت: جمهوری صربستان با لحاظ این موارد می‌تواند همکاری‌های گسترده با ایران را کلید بزند.

برپایه این گزارش؛ راسیم لیانیچ در این دیدار ضمن ابراز خرسندی بر توسعه روابط با ایران، گفت: ایران و صربستان از جایگاه خوبی در منطقه برخوردار هستند بنابراین توسعه روابط میان این دو کشور می‌تواند اثرات و فواید مطلوبی به همراه داشته باشد.

معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت، گردشگری و مخابرات جمهوری صربستان در ادامه یادآور شد: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری میان ایران و صربستان می‌تواند نقطه عطفی در توسعه روابط در سایر عرصه‌ها نیز باشد.

به گفته راسیم لیانیچ، افتتاح نمایندگی منطقه تجاری ایران در بلگراد در بهبود روابط اقتصادی ایران و صربستان اثر بخش است.

وی تاکید کرد: تعمیق روابط دوستی صربستان با ایران از طریق توسعه و بهبود روابط اقتصادی و تجار محقق می‌شود.




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها