عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

سرمایه‌گذاری در ایران را بررسی می‌کنیم

تاریخ: 1395/02/18

گروه بنگاه‌ها: شرکت بوش در قالب یک شرکت سهامی خاص با عنوان «بوش تجارت پارس» در تهران فعالیت خواهد کرد.

اوو هراشکه، یکی از اعضای هیات‌مدیره و مسوول مناطق آسیا، اروپا و آفریقا که بوش ایران را نیز شامل می‌شود، در مراسم افتتاح رسمی شرکت در تهران گفت: ایران به‌عنوان دومین بازار مصرفی بزرگ در منطقه خاورمیانه با جمعیتی بالغ بر 80 میلیون نفر و میانگین سن 28 سال، یکی از کشورهای مورد توجه شرکت بوش محسوب می‌شود. وی افزود: ایران بازاری مهم برای بوش محسوب می‌شود و شرکت بوش با عزمی راسخ برای رشد فعالیت‌های تجاری خود در ایران با برنامه‌های جدید به این کشور بازگشته است.

هراشکه اظهار کرد: ما معتقدیم بعد از لغو تحریم‌ها، ایران به یک بازار دارای رشدی سریع، پیوسته و مطمئن در خاورمیانه تبدیل می‌شود. طبق پیش‌بینی‌های واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست که در سال 2016 منتشر شد، نرخ رشد این کشور از سال 2016 تا 2020 بین 5/ 4 تا 5/ 5 درصد خواهد بود. وی گفت: از زمانی که تحریم‌ها لغو شده به نحوی نظام‌مند تلاش کرده‌ایم فعالیت‌های تجاری خود را در این کشور توسعه دهیم. وی در پاسخ به سوال خبرنگاران برای اینکه آیا برای انتقال تکنولوژی به ایران برنامه‌ای دارید؟، تاکید کرد: ما صرفا به دنبال فروش محصولات در ایران نیستیم و تجربه انتقال تکنولوژی را در کشورهایی مانند چین و ترکیه نیز داریم که محصولات ما در این کشورها با اشتغال‌زایی زیاد در حال تولید است، اما در این مرحله با طی دوره 12 تا 24 ماهه بازار ایران و شرایط سرمایه‌گذاری را بررسی خواهیم کرد. وی با بیان اینکه ایران می‌تواند هاب منطقه‌ای ما باشد، اظهار کرد: از نظر ما ایران پتانسیل بالایی دارد، اما با بررسی‌هایی که در دوره 12 تا 24 ماه آینده خواهیم داشت، می‌توانیم به برآوردهای لازم درخصوص میزان سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ها با قطعیت دست یابیم.

این مقام مسوول تاکید کرد: ما برای انتقال تکنولوژی به بازار ایران مشکلی نداریم، اما باید تامین‌کننده‌های داخلی را شناسایی کنیم و با آنها وارد مذاکره شویم. وی با اشاره به اینکه بحث خودرو و بازار قطعات خودرو برای ما بسیار مهم است، افزود: ایران دارای بزرگ‌ترین صنعت خودروسازی در خارمیانه است که در حال حاضر 10 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور را تشکیل می‌دهد. وی در پایان یادآور شد: نوسان نرخ ارز و تورم از مهم‌ترین موانع پیش روی سرمایه‌گذاران خارجی در بازار ایران است که امیدواریم دولت ایران اقدامات فعالانه خود را در مورد ثبات نرخ ارز و نیز کاهش تورم ادامه دهد.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها