عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

نحوه تخصیص تسهیلات به صادرکنندگان

تاریخ: 1395/02/18

گروه بازرگانی: پس از اعلام خبر تخصیص دوهزار میلیارد تومان تسهیلات ویژه برای خیز صادرات که از سوی محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی ایران هفته گذشته اعلام شد؛ وی روز گذشته در کانال تلگرام خود از آخرین تصمیمات شورای پول و اعتبار مبنی بر چگونگی تخصیص تسهیلات پیش‌بینی شده خبر داد.

به گفته جلال‌پور در حاشیه نشست شورای پول واعتبار، سید صفدرحسینی رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی اعلام کرد: ازمبلغ دو هزار میلیاردتومان اختصاص داده شده برای صادرات، مقرر شد تا در قسط اول مبلغ ٣٠٠ میلیاردتومان به بانك توسعه صادرات و مبلغ ٢٠٠ میلیاردتومان برای بانك كشاورزی تخصیص داده شود كه این مبلغ حداكثر تا پایان هفته جاری به حساب این دوبانك واریزخواهد شد.

براساس تصمیم جلسه هفته گذشته صندوق توسعه ملی مقرر شده بود تا دو هزار میلیارد تومان تسهیلات صادراتی با نرخ ١٦ درصد و بازپرداخت یك سال و یك میلیارد دلار تسهیلات صادراتی با نرخ ٦ درصد به صادركنندگان خدمات فنی مهندسی و همچنین اعتبار خرید به خریداران كالای ایرانی اختصاص یابد. این دو تصمیم در راستای افزایش صادرات کالا و خدمات غیرنفتی به میزان 10 میلیارد دلار در سال 95 صورت گرفته بود.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها