عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

ایجاد «رصدخانه کار با ایران» برای شركت‌های ایتالیایی

تاریخ: 1395/02/09

ایرنا: موسسه مشاوره اقتصادی «نومیزما» (Nomisma) ایتالیا با هدف نظارت مستمر وضعیت بازار ایران از سوی دست‌اندركاران اقتصاد و صنعت در این كشور با همكاری انجمن مستقل حقوقدانان و مشاورین کسب‌وکار «LS LexJus Sincata» اقدام به ایجاد «رصدخانه كار با ایران» كرده است.



روزنامه «ایل سوله» با عنوان «كمك به شركت‌های ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در ایران» روز سه‌شنبه نوشت: كاهش بار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و برداشته شدن اولین گام‌های مصمم دیپلماتیك از سوی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل، منجر به ایجاد این رصدخانه در ایتالیا شده است. این موسسه اعلام كرد: پس از برجام در ماه جولای 2015 و اجرایی شدن آن، یكی از اقتصادهای بزرگ جهان هنوز در حاشیه جهانی شدن قرار دارد. ایران از زیرساخت‌ها، نهادها و نیروی كار متخصص و كارآفرینان توانایی برخوردار است كه به آن كشور اجازه یك رشد قدرتمند اقتصادی را خواهد داد.

دیدارهای اخیر و متعدد هیات‌های ایتالیایی كه مهم‌ترین آن به ریاست نخست‌وزیر و شمار قابل‌توجه كارآفرینان همراه وی بوده است، مصداق ازسرگیری خوب روابط دوجانبه با دورنمایی امیدوار كننده است. اما ایتالیا در این مسیر تنها نیست. به نوشته این روزنامه ایتالیایی، جریان دیدارهای قابل‌توجه هیات‌های اقتصادی و سیاسی از دیگر كشورهای غربی به سوی تهران نشان‌دهنده رقابت شدیدی است كه در ارتباط با ایران وجود دارد. در عین حال نباید توجه و منافع بزرگ كشورهایی مانند چین، هند، تركیه، كره‌جنوبی یا آفریقای جنوبی كه هیچ‌گاه ارتباطشان را با ایران قطع نكرده‌اند در همین ارتباط از یاد برد.

در ادامه آمده است: سیستم تحریم‌های بین‌المللی فقط تا حدودی برداشته شده و مبادلات مالی كماكان بسیار دشوار است و موانع متعددی بر سر راه وجود دارد. ایران از تمامی ویژگی‌های یك اقتصاد نوظهور برخوردار است. به همین دلیل برای كار با این كشور باید نسبت به شناسایی دقیق و عمیق آن مبادرت ورزید. براساس این گزارش، رصدخانه ایران هر پانزده روز یك بار اطلاعات به روز شده‌ای را در ارتباط با وضعیت سیاسی و اقتصادی كشور و با عنایت ویژه به بخش نفت و گاز، همچنین قوانین تجاری و اقتصادی، نمایشگاه‌ها، هیات‌های خارجی و قراردادهای بزرگ منتشر خواهد كرد.

نومیزما یك موسسه مشاوره اقتصادی است كه در سال 1981 در شهر بولونیا در شمال ایتالیا توسط شماری از اقتصاددانان ایتالیایی، از جمله رومانو پرودی نخست‌وزیر اسبق ایتالیا و با حمایت بانك‌های این كشور تاسیس شد. امروز شماری از نهادهای مالی و اقتصادی ایتالیایی و خارجی از جمله سهامداران نومیزما هستند.



لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها