عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

جزئیات طرح واردات آب

تاریخ: 1395/02/04

خبرگزاری مهر: قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه واردات آب از خارج کشور به عنوان یک گزینه احتمالی در آینده مطرح است، گفت: پیش از این مطالعاتی در این باره به صورت اجمالی صورت گرفته است. ستار محمودی درباره اقدامات وزارت نیرو برای جلوگیری از خروج برخی منابع آبی از کشور و موضوع مهار آب‌های مرزی و طرح واردات آب گفت: به صورت کلی بخش‌هایی از منابع آبی از کشور خارج و متقابلا نیز منابعی از آن سوی مرزها وارد کشور می‌شود.محمودی با اشاره به اینکه استفاده از منابع آب‌های مرزی تابع یک سری مقررات است بیان کرد: فعالیت ما برای استفاده از این گونه منابع آبی در چارچوب مقررات شورای امنیت ملی است.



وی خاطرنشان کرد: در زمینه برنامه واردات آب از سایر کشورها به داخل یا استفاده از منابع آبی مشترک مرزی در گذشته مطالعات اجمالی اولیه‌ای صورت گرفته است. قائم مقام وزیر نیرو افزود: به صورت کلی نگاه ما برای تامین منابع آب به داخل کشور و ذخایر آبی موجود در آن است، چون وقتی چنین نگاهی به منابع خارج از کشور داشته باشیم، ممکن است ما را از پتانسیل‌های داخل کشور غافل کند.این مقام مسوول در وزارت نیرو گفت: موضوع بعدی این است که در منابع آبی مشترک با سایر کشورها، ما سهم طبیعی خود را دریافت می‌کنیم و به دنبال چانه‌زنی برای استفاده غیر منطقی از این منابع نیستیم.

محمودی خاطرنشان کرد: اگر منابعی از خارج کشور وارد منطقه ما می‌شود به صورت طبیعی از آن استفاده می‌کنیم و از حق و حقوق خود در این زمینه بهره‌مند هستیم و اگر از سوی سایر کشورها چنین حقی رعایت نشود، از مجاری قانونی پیگیری خواهیم کرد. وی ادامه داد: در عین حال بررسی استفاده از ذخایر آبی مرزی یا واردات آب از خارج کشور را انجام داده‌ایم که البته با نگاه به آینده است و در همان حد نیز باقی ماند.قائم مقام وزیر نیرو افزود: در حال حاضر خیلی روی استفاده از این گونه پتانسیل‌های احتمالی و واردات آب از خارج کشور حساب نمی‌کنیم، ضمن اینکه یک موضوع منتفی نیز محسوب نمی‌شود و به عنوان یک گزینه همیشه مطرح است. محمودی اظهار کرد: تلاشمان این است که از طریق حوزه‌های داخلی بتوانیم منابع آبی مورد نیاز کشور را تامین کنیم.




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها