عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

10 فرودگاه برتر جهان از نظر مسافران

تاریخ: 1395/01/16

گروه اقتصاد بین‌الملل: گزارش«جوایز فرودگاه‌های جهان» که معتبرترین جایزه در صنعت هواپیمایی است و یک معیار جهانی از برتری فرودگاه‌ها محسوب می‌شود، 10 فرودگاه برتر جهان را معرفی کرده است. این گزارش براساس نظرسنجی درباره میزان رضایت مسافران در سراسر جهان تهیه می‌شود. در گزارش سال 2016 ده فرودگاه برتر جهان به این قرار هستند:



1. فرودگاه بین‌المللی چانگی سنگاپور: این فرودگاه مسافران را به بیش از 200 مقصد در سراسر جهان مرتبط می‌کند. در این فرودگاه سالانه 54 میلیون مسافر جابه‌جا می‌شود. این فرودگاه برای چهارمین سال متوالی به‌عنوان بهترین فرودگاه جهان انتخاب شده است.

2. فرودگاه بین‌المللی اینچئون: این فرودگاه بزرگ‌ترین فرودگاه کره‌جنوبی و یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان است. این فرودگاه پیشتر عنوان فرودگاه سال را توسط جوایز فرودگاه‌های جهان به‌دست آورده بود. در این فرودگاه سالانه 7/ 41 میلیون مسافر جابه‌جا می‌شود.

3. فرودگاه مونیخ: این فرودگاه دومین فرودگاه پر رفت و آمد آلمان و قطب ثانویه خطوط هواپیمایی لوفت‌هانزا است. این فرودگاه با تمام مقاصد جهان در ارتباط است. فرودگاه مونیخ دارای 150 فروشگاه و 50 مکان برای خوردن و آشامیدن است و همچون یک مرکز شهر است. در این فرودگاه سالانه 7/ 38 میلیون مسافر جابه‌جا می‌شود.

4. فرودگاه بین‌المللی هاندا توکیو: فرودگاه هاندا دارای ترمینال‌های داخلی و بین‌المللی است و نقش مهمی در پیشرفت ژاپن به‌عنوان یک کشور گردشگر محور دارد. در این فرودگاه سالانه 8/ 72 میلیون مسافر جابه‌جا می‌شود.

5. فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ: این فرودگاه بیش از 100 خط هواپیمایی را به حدود 180 مقصد در سراسر جهان مرتبط می‌کند. از این میزان 44 مقصد مربوط به سرزمین اصلی چین است. این فرودگاه نیز پیشتر عنوان فرودگاه سال را توسط جوایز فرودگاه‌های جهان به‌دست آورده است. در این فرودگاه سالانه 1/ 63 میلیون مسافر جابه‌جا می‌شود.

6. فرودگاه بین‌المللی مرکزی ژاپن: در سال 2014، 8/ 9 میلیون مسافر از طریق این فرودگاه جابه‌جا شد. این فرودگاه درصد ترافیک داخلی بالایی دارد و به برخی از شهرهای آسیایی مانند بانکوک و سنگاپور پرواز دارد. سالانه 8/ 9 میلیون مسافر در این فرودگاه جابه‌جا می‌شود.

7. فرودگاه زوریخ: این فرودگاه بزرگ‌ترین فرودگاه بین‌المللی سوئیس و مقر اصلی خطوط هواپیمایی سوئیس اینترنشنال است. در این فرودگاه سالانه 5/ 25 میلیون مسافر جابه‌جا می‌شود.

8. فرودگاه هیترو لندن: این فرودگاه به لحاظ ترافیک مسافر شلوغ‌ترین فرودگاه در بریتانیا و اروپاست و پیشتر شلوغ‌ترین فرودگاه برای مسافران بین‌المللی بود، اما به تازگی این عنوان را به فرودگاه دبی واگذار کرده است. در این فرودگاه سالانه 4/ 73 میلیون مسافر جابه‌جا می‌شود.

9. فرودگاه بین‌المللی کانسای: این فرودگاه در یک جزیره مصنوعی در خلیج اوزاکا ساخته شده است. این فرودگاه نخستین فرودگاه بین‌المللی کم هزینه در ژاپن است. سالانه در این فرودگاه
20 میلیون مسافر جابه‌جا می‌شود.

10. فرودگاه بین‌المللی حمد: این فرودگاه یک فرودگاه بین‌المللی در دوحه قطر است. این فرودگاه می‌تواند سالانه 30 میلیون مسافر را جابه‌جا کند و از نظر معماری قابل‌توجه‌ترین مجموعه ترمینالی و لوکس‌ترین فرودگاه جهان است.

 
 
 




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها