عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

برنامه‌ عملیاتی صنعت برای اقتصاد مقاومتی

تاریخ: 1395/01/16

شاتا: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با عنایت به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و سخنان ایشان درخصوص اقتصاد مقاومتی، برای هر کدام از 10 مورد تاکیدی ایشان در ستاد وزارتخانه طی برگزاری سلسله جلسات و ستادهای مربوطه، در حال برنامه‌ریزی عملیاتی هستیم. محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار نوروزی خود با مدیران و کارکنان وزارتخانه افزود: به منظور عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از همان ابتدای سال، کار را به‌صورت جدی شروع کرده و روی تاکید مقام معظم رهبری مبنی‌بر استفاده از توانمندی‌های داخلی تمرکز کرده‌ایم. نعمت‌زاده با اشاره به حضور خود در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: در این جلسه تصمیمات اتخاذ شده به این وزارتخانه ابلاغ شده که به‌طور جدی آن را برای اجرا دنبال می‌کند.وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از واحدهایی که طی سال‌های گذشته از آنها آمارگیری شده و مسائل آنها را تجزیه و تحلیل کرده‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که تقریبا 70 درصد این واحدها مشکل نقدینگی دارند.



وی افزود: البته بانک‌ها در سال گذشته تلاش کرده‌اند تا به این دسته از واحدها کمک‌هایی کنند، اما کافی نبوده است. نعمت‌زاده ادامه داد: در سال 95 تسهیلاتی بالغ بر 16 هزار میلیارد تومان برای 10 هزار واحد صنایع کوچک و متوسط که تولید آنها کمتر از ظرفیت یا متوقف شده‌اند را به دولت پیشنهاد داده‌ایم. وی ادامه داد: در این پیشنهاد درخواست شده، حدود 5 درصد سود این تسهیلات، ارزان‌تر و پایین‌تر از نرخ معمول باشد. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: علاوه‌بر این، یک هزار میلیارد تومان کمک‌های یارانه‌ای برای ایجاد زیرساخت‌ها و زیربناها برای آن دسته از واحدهایی که مشکل آب و برق داشته به دولت پیشنهاد شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت از دیگر کمک‌های در نظر گرفته شده برای 10 هزار واحد صنایع کوچک و متوسط یاد شده گفت: در زمینه ارتقای دانش این واحدها برنامه‌ریزی کرده‌ایم و درصددیم تا با اعزام گروه‌های مشاوره و فنی به آنها کمک‌هایی کنیم.

وی افزود: همچنین در زمینه صادرات، دوره‌های آموزشی را برگزار کرده که واحدهای کوچک به سمت دانش‌بنیان و تکنولوژی پیشرفته سوق داده شده تا بتوانند کالاهایشان را صادر کنند. نعمت‌زاده گفت: در هفته جاری بنا داریم تا با برگزاری جلسه‌ای با تجاری که در زمینه صادرات کار می‌کنند، موانع و مشکلات آنها را شناسایی کرده و با همفکری و کمک یکدیگر بر توانمندی‌های آنها در زمینه توسعه صادرات بیفزاییم. وی افزود: از دیگر اقداماتی که برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه به انجام رسیده است، این بوده است که با ارائه طرحی در جهت تشویق صادرکنندگان اقدام کنیم. نعمت‌زاده گفت: ارائه یارانه سود بانکی برای صادرات و پرداخت جایزه صادرات بر مبنای ارزش افزوده‌، دو راهکاری است که می‌توان برای خدمت به صادرکنندگان ارائه کرد.




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها