عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

زمینه‌های همکاری ایران و ویتنام

تاریخ: 1394/12/26

گروه بازرگانی: در جریان سفر رئیس‌جمهوری ویتنام به ایران، روز گذشته در همایشی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران با ویتنام مورد بررسی قرار گرفت. ترانگ تان سانگ، رئیس‌جمهوری ویتنام در این همایش گفت: ایران و ویتنام می‌توانند پلی برای اتصال دو بازار بزرگ آ‌سه‌آن (اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا) و خاورمیانه باشند. وی ادامه داد: ایران و ویتنام مشترکات زیاد و بازارهای قابل‌توجهی برای یکدیگر دارند؛ برداشته شدن تحریم‌ها حوزه‌های بیشتری برای همکاری‌های اقتصادی باز خواهد کرد.





رئیس‌جمهوری ویتنام گفت: با اینکه تقاضاهای زیادی در هر دو کشور وجود دارد اما تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌ها به‌درستی استفاده کنیم؛ حجم تجارت دو کشور در سطح خوبی قرار ندارد و محصولاتی که بین دو کشور می‌تواند تجارت شود، هنوز محقق نشده است. وی اضافه کرد: با توجه به شرایط دو کشور، روابطمان را می‌توانیم به دو میلیارد دلار آمریکا ارتقا دهیم. محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این همایش گفت: با توجه به جمعیت 80 میلیونی ایران و جمعیت 90 میلیونی ویتنام دو کشور می‌توانند شریک تجاری خوبی برای هم باشند. وی گفت: با تفاهم‌نامه‌هایی که بین بانک‌های مرکزی دو کشور به امضا رسیده است، راه برای فعالیت بیشتر فعالان اقتصادی دو کشور باز شده است و امیدوارم در آینده نیز هموارتر شود.

نعمت‌زاده گفت: در زمینه‌های کشاورزی، آموزشی، نفت و گاز و محصولات صنعتی و معدنی و محصولات مهندسی و خدمات حمل‌ونقل دو کشور ایران و ویتنام می‌توانند همکاری گسترده‌ای با هم داشته باشند و بازارهای بزرگ یکدیگر را پوشش دهند. محسن جلال‌پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه نشست با بیان مشترکات تجاری فی‌مابین دو کشور اظهار کرد: سهم ایران از بازار ویتنام هم‌اکنون به میزان 348 میلیون دلار است و سهم ویتنام از بازار ایران 14 میلیون دلار که بسیار اندک است و تا 2 میلیارد دلار در افق 5 ساله قابل تحقق است. وی ازهمتای خود در ویتنام درخواست کرد در اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری فعال‌تر عمل کند.

 
 
 




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها