عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

تعرفه پوشاک سال آینده ۵۵ درصد می‌شود

تاریخ: 1394/12/22

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت گفت: براساس آمارهای مستند و میزان پارچه‌ای که در دوزندگی‌ها به البسه تبدیل می‌شود، توان تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن پوشاک را در داخل کشور داریم؛ اما سالانه ۶۳۰ میلیون دلار پوشاک قاچاق وارد ایران می‌شود.



گلنار نصراللهی با بیان اینکه نیاز سالانه ما به پوشاک حدود 400 تا 450 هزار تن است، افزود: طبق آمارهای جهانی، در سال 2014 سالانه بالغ بر 700 میلیون دلار پوشاک وارد ایران می‌شود که تنها 10 درصد آن از مبادی قانونی و90 درصد آن قاچاق می‌شود. وی گفت: بیش از 60 درصد از بازار پوشاک کشور در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دارد، ولی پوشاک قاچاق چون تعرفه پرداخت نمی‌کند به تولید داخلی آسیب می‌رساند.

نصراللهی با بیان اینکه ریسک قاچاق پایین است، افزود: البته صنعت پوشاک ما صنعتی قوی است و به‌رغم همه این فشارها و قیمت تمام شده بالای تولید در برابر واردات مقاومت می‌کند و اگر پوشاک از مبادی رسمی وارد شود، تولیدات پوشاک ما قابل گسترش است و می‌تواند تولیدات بهتری به لحاظ کمی به بازار عرضه کند ضمن اینکه از نظر کیفی هم من این قول را می‌دهم که آنچه در صنعت نساجی تولید می‌کنیم از نظر کیفیت و مواد اولیه بسیار خوب است. وی گفت: پوشاک خارجی و خارج از فصل دیگر کشورها با قیمت ارزان‌تر وارد می‌شود که همین به تولید داخلی و به اشتغال کشور ما آسیب می‌زند، بنابر این وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا برنامه کنترل کالا در مبادی عرضه و کارهای فرهنگی مثل ارائه توانمندی‌های این صنعت را با هدف حمایت از صنایع نساجی به اجرا گذاشته است. نصراللهی با اشاره به تعیین تعرفه 75 درصدی پوشاک در کتاب تعرفه‌های امسال افزود:‌ پوشاک قبلا در گروه کالایی 10 قرار داشت که تعرفه آن دو‌برابر یعنی150 درصد محاسبه می‌شد ولی سه ماه قبل از گروه کالاهای 10 خارج شد. وی با بیان اینکه سال آینده تعرفه پوشاک 55 درصد خواهد شد، گفت: در بحث تعرفه و حقوق گمرکی دستگاه‌های دیگری هم دخالت دارند ولی تعرفه‌ها به شرط آنکه به تولید داخلی آسیب نزنند به‌تدریج کاهش می‌یابند.

 
 
 




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها