عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

رشد بی‌سابقه صادرات و واردات آلمان

تاریخ: 1394/02/31

در حالی که تولیدات شرکت‌های آلمانی در ماه مارس کاهش یافته، صادرات و واردات این کشور به رکورد تازه‌ای دست یافته‌است. در مقابل، صادرات و واردات چین که دومین قدرت اقتصادی جهان به‌شمار می‌رود، به طرز محسوسی کاهش یافته‌‌ است.

این میزان صادرات و واردات در یک ماه در تاریخ آلمان سابقه نداشت است. قدرتمند‌ترین کشور صنعتی اروپا در ماه مارس ۱۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو کالا صادر کرده، که این در مقایسه با مارس سال گذشته رشدی ۴/ ۱۲ درصدی محسوب می‌شود.

بیش از همه صدور کالا به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، به‌ویژه ایالات متحده و چین، افزایش یافته است.
کارشناسان اقتصادی تخمین زده بودند که رشد صادرات آلمان در ماه مارس نسبت به ماه فوریه ۴ /۰ درصد باشد، اما آمار نشان می‌دهند که رشد صادرات تقریبا سه برابرآن، حدود ۲/ ۱ درصد بوده است.

 

در این ماه میزان واردات آلمان هم بی‌سابفه بوده و از مرز ۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو گذشته است. به این ترتیب واردات این کشور نسبت به ماه مارس سال گذشته افزایشی ۱/ ۷ درصدی نشان می‌دهد.

 

تولید کمتر

جالب توجه این‌که در ماه مارس میزان تولید آلمان نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافته بود. شرکت‌های صنعتی، تولید انرژی و ساختمانی، تولیدات خود را در مجموع حدود نیم درصد پایین آورده‌ بودند.



به گزارش وزارت اقتصاد آلمان تولیدات صنعتی این کشور در ماه مارس ۸ /۰ کمتر از ماه فوریه بوده است.
این وزارتخانه اعلام کرد که در حال حاضر شاخه‌های اقتصادی پراهمیتی چون ماشین‌سازی و تولید خودرو تحرکی ندارند.

ضعف اقتصادی چین

چین به‌عنوان دومین قدرت اقتصادی جهان اعلام کرد که در ماه آوریل نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته صادرات و ورادات کمتری داشته است. واردات این کشور در ماه یادشده ۲/ ۱۶ درصد کاهش یافته و به ۱۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو رسیده است.

آمار ماه مارس واردات غول اقتصادی آسیا نسبت به مارس سال گذشته کاهشی ۱۲ درصدی نشان می‌داد.

صادرات این کشور هم وضعیت مشابهی داشته است. بر اساس آمار اداره گمرگ چین، در ماه آوریل معادل ۱۲۶ میلیارد و یکصد میلیون یورو کالا صادر شده که نسبت به آوریل سال گذشته کاهشی ۴/ ۶ درصدی به حساب می‌آید.

 

لینک:
منبع:

بازگشت به خبر ها