عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

دستاوردهای سفر هیات ایرانی به آلمان

تاریخ: 1394/12/15

گروه صنعت و معدن: وزیر نیرو در دیدار با «زيگمار گابريل» معاون صدراعظم و وزير اقتصاد و انرژي آلمان بر لزوم برقراری روابط بانکی فعال بین دو کشور برای توسعه همکاری‌ها تاکید کرد.



حمید چیت‌چیان در این دیدار ضمن اعلام آمادگی ایران برای توسعه روابط با آلمان اظهار کرد: ایجاد روابط بانکی فعال بین دو کشور همچون تاسیس شعبه بانک‌های معتبر آلمان در ایران و برقراری پوشش بیمه‌ای قدم‌های ضروری و فوری برای ارتقای سطح روابط تجاری و همکاری اقتصادی بین دو کشور به‌ویژه همکاری در زمینه آب و برق خواهد بود. از سوی دیگر وزیر نیرو در این سفر در همایش اقتصادی ایران و برلین در جمع بازرگانان و فعالان اقتصادی آلمان نیز گفت: ایران یک بازار بزرگ 80 میلیونی و در حال توسعه است که دسترسی بسیار خوبی به بازار 400 میلیون نفری منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی دارد، در حال حاضر خدمات و تجهیزات ایران در صنعت آب و برق به حدود 40 کشور دنیا صادر می‌شود.

وزیر نیرو گفت: ایران دارای قوانین شفافی برای حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی است و تمامی زمینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران فراهم است. وزیر نیرو با بیان اینکه ایران در آستانه اجرای برنامه ششم توسعه قرار دارد، گفت: در این برنامه پیش‌بینی شده است که رشد اقتصادی سالانه 8 درصد باشد، در این زمینه در صنعت برق باید طی این برنامه 26 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی ایجاد شود که 5 هزار مگاوات از این ظرفیت مربوط به نیروگاه‌های تجدیدپذیر خواهد بود. همچنین در جریان سفر هیات تجاری اتاق بازرگانی ایران به برلین آلمان، مدیران ارشد شرکت زیمنس و مپنا از همکاری‌های مشترک بین دو کشور خبر دادند. علي ماجدي سفير ايران در آلمان از قرارداد همكاري مشترك بين شركت مپنا و زيمنس خبر داد و گفت: پس از سال‌ها عقب‌نشینی شرکت زیمنس از اقتصاد ایران، این نوع جدیدی از تولید مشترک و سرمایه‌گذاری است که يكي از نشانه‌هاي شروع همكاري‌هاي بلندمدت بين صنایع دو كشور به شمار می‌آید.

وزیر نیرو نیزدر سفر به برلین که با سفر هیات تجاری اتاق ایران به آلمان مصادف شده است، امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین گروه مپنا و شرکت زیمنس را برای تولید بخشی از پره‌های ناحیه داغ توربین‌های گازی این شرکت را، نقطه عطفی در روابط تجاری و تولید برای دستیابی به بازارهای جهانی عنوان کرد. در ادامه پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق ایران، حضور گروهی متشکل از 80 شرکت ایرانی فعال در زمینه‌های مختلف تجاری، بانکی، تولید، انرژی، کشاورزی، پزشکی و خدمات در برلین را مهم ارزیابی کرد و گفت: بر این باورم که یکی از زیرساخت‌های اساسی برای توسعه مناسبات اقتصادی از سرگیری ارتباط‌های بین بانکی است و به همین علت همراه ما چند تن از مدیران ارشد بانک‌های مهم کشور برای مذاکره و عقد قرارداد با بانک‌های آلمانی حضور دارند.

 
 
 




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها