عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان

تاریخ: 1394/12/12

گروه بازرگانی: رایزن بازرگانی، صنعتی و معدنی ایران در همسایه شرقی ایران، افغانستان را سرشار از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک دانست و گفت: ضعف زیرساخت‌های تولیدی، زمینه سرمایه‌گذاری در این کشور را بسیار سودآور کرده است.



محمدرضا کریم‌زاده در حاشیه همایش یک روزه معرفی بازار افغانستان اظهار کرد: واردات کالاهای اساسی و غیراساسی، کمک‌ کشورهای خارجی، نقش کمرنگ دولت افغانستان در تامین مایحتاج مردم و نظارت بر قیمت‌ها، تعداد اندک کارخانه‌های تولیدی و اینکه بازار این کشور به‌صورت سنتی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود همگی از جمله ویژگی‌های بازار افغانستان است. وی اضافه کرد: پروژه‌های فراوانی در بخش خدمات فنی و مهندسی افغانستان وجود دارد که بخشی از آنها از طریق نهادها یا سایر کشورها تامین می‌‌شوند.

وی با اشاره به توجه افغان‌ها به سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک و متوسط در حوزه صنعت، اظهار کرد: افغان‌ها علاقه‌مند به ایجاد کارخانه و تولید کالا در کشور خود شده‌اند و در حوزه‌های مختلف از جمله مواد غذایی، مواد بهداشتی، لوله‌های آب‌رسانی سبک و برخی محصولات حوزه ساختمان این سرمایه‌گذاری‌ها مشهودتر است و ما به تجار ایرانی پیشنهاد می‌کنیم در تامین تجهیزات و مواد اولیه وارداتی با افغان‌ها مشارکت کنند. رایزن بازرگانی ایران در افغانستان در ادامه این کشور را سرشار از منابع معدنی دانست و گفت: براساس مطالعات سازمان زمین‌شناسی آمریکا، افغانستان دارای 36 تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی، 6/ 3میلیارد بشکه نفت و یک هزار و 325 میلیون بشکه مایعات گاز طبیعی است. رایزن بازرگانی ایران در افغانستان، از واردات دارو و محصولات شیمیایی به‌عنوان بیشترین سهم در بخش واردات سایر اقلام یاد کرد و گفت: طلا، لباس، تایر و مواد پلاستیکی در این بخش در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها