عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

سیاست‌های جدید آبی در ۶ حوضه آبریز

تاریخ: 1394/12/12

خبرگزاری مهر: قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: به منظور مدیریت حوضه‌های آبریز، نشست‌هایی با محیط زیست، وزارت جهاد و صنعت برگزار می‌شود.



ستار محمودی با بیان اینکه وقتی آب نیست باید از نیاز توسعه کشاورزی صرف‌نظر کرد، اظهار کرد: در بحث توسعه کشت، اولویت با استانی است که به منابع آبی نزدیک‌تر است و در واقع در بالادست قرار دارد.قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره به این موضوع که آب شرب اولویت نخست وزارت نیرو در قانون و عمل است، گفت: این وزارتخانه موظف است به لحاظ نوع کارهای زیرساختی، حفاظت از محیط زیست را به دقت مدنظر قرار دهد. وی افزود: در راستای سیاست‌های وزارت نیرو در زمینه برقراری دوباره مدیریت حوضه آبریز، مجموعه نشست‌هایی در 6 حوضه اصلی و حوضه‌های زیرمجموعه برگزار شده تا هماهنگی بین استان‌ها و نظرات در زمینه تکمیل و اصلاح مطرح شود و در فرصت‌های بعدی جلساتی با ذی‌نفعان مانند سازمان محیط زیست، جهاد کشاورزی، صنعت و وزارت کشور گذاشته شود.

 

 

مشارکت فنلاند در طرح کاهش تلفات آب و برق ایران

قائم‌مقام وزیر نیرو همچنین خواستار مشارکت تکنولوژیک و سرمایه‌گذاری فنلاند در طرح‌های کاهش تلفات آب و برق ایران شد که این پیشنهاد با استقبال فنلاندی‌ها روبه‌رو شد. ستار محمودي در ديدار با «کيمو تيليکاينن» وزير محيط زيست فنلاند با بيان اينکه ایران آماده همکاري با فنلاند برای اجرای طرح‌های مشترک آب و برق در سایر کشورهای جهان است، گفت: هم‌اکنون ظرفيت کارشناسي و تحقيق و پژوهش اين فرصت را فراهم کرده تا با کشورهاي پيشرفته جهان تبادل انديشه و اطلاعات کنيم تا ضمن توسعه صنايع خود، بتوانيم به‌طور مشترک در کشورهاي ثالث همکاري داشته باشيم.

 
 
 




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها