عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

تفاهم دو رسانه اقتصادی ایران و کره‌جنوبی

تاریخ: 1394/12/11

بزرگ‌ترین گروه رسانه‌ای کره‌جنوبی در حوزه اقتصاد با گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد تفاهم‌نامه همکاری بلندمدت در زمینه تبادل محتوا و تولید مشترک اخبار امضا کردند.



گروه صنعت و معدن: روزنامه «دنیای اقتصاد» و گروه رسانه‌ای «میک یانگ» (MAEKYUNG) کره جنوبی، یک تفاهم نامه همکاری بلندمدت در زمینه تبادل محتوا و تولید مشترک اخبار امضا کردند. علیرضا بختیاری، مدیرمسوول روزنامه «دنیای اقتصاد» در دیدار با هیون داک سون (Hyun-Duck Sohn)، سردبیر روزنامه میل بیزینس (زیرمجموعه گروه رسانه‌ای میک یانگ)، گفت: «دنیای‌اقتصاد» بزرگ‌ترین مجموعه رسانه‌ای بخش خصوصی ایران است که زیرمجموعه‌های آن علاوه بر روزنامه دنیای اقتصاد، سایت خبری اقتصادنیوز، روزنامه فایننشال تریبیون و هفته‌نامه تجارت فردا است. مدیرمسوول روزنامه «دنیای‌اقتصاد» ادامه داد: سیاست اصلی این روزنامه نیز تشویق اقتصاد آزاد است؛ به همین منوال این مجموعه سیاست‌های خود را بر این اساس استوار کرده و میزان همکاری ما با دولت‌های مختلف نیز بستگی به دیدگاه آنها نسبت به این سیاست‌ها دارد. وی در ادامه گفت: روزنامه «دنیای اقتصاد» 14 سال است که منتشر می‌شود و روزنامه انگلیسی زبان «فایننشال‌تریبیون» نیز که از زیرمجموعه‌های این گروه رسانه‌ای است ، قریب به دو سال است که فعالیت می‌کند. وی ادامه داد: روزنامه «فایننشال تریبیون» تنها مرجع بین‌المللی خبری -تحلیلی برای کسانی است که مسائل اقتصادی ایران را دنبال می‌کنند. بختیاری در ادامه به همکاری با این روزنامه کره‌ای ابراز تمایل کرد و گفت: مجموعه شما نیز مجموعه بزرگی هم در حوزه رسانه دیداری و هم در حوزه رسانه مکتوب است؛ بر این اساس به نظر می‌رسد پتانسیل‌های زیادی در همکاری‌های دو طرف وجود داشته باشد. مدیر مسوول روزنامه «دنیای‌اقتصاد»، در ادامه تصریح کرد: در ایران فعالان اقتصادی برای تحلیل رویدادها، معمولا «دنیای اقتصاد» را مطالعه می‌کنند.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد: فعالیت‌های «دنیای اقتصاد» بیشتر در حوزه نشر مطبوعات و انتشار کتاب بوده و این روزنامه درآمدهای خود را از آگهی‌ها و فروش روزنامه کسب می‌کند. بختیاری افزود: روزنامه انگلیسی زبان فایننشال تریبیون نیز می‌تواند با بخش انگلیسی زبان روزنامه زیرمجموعه گروه رسانه‌ای «میک یانگ» همکاری‌های بلندمدتی داشته باشد. در ادامه داک سون با قدردانی از شناخت علیرضا بختیاری نسبت به گروه رسانه‌ای «میک‌یانگ»، گفت: این مجموعه یک‌شرکت هلدینگ محسوب می‌شود؛ روزنامه میل بیزینس زیرمجموعه گروه رسانه‌ای میک یانگ نیز یک روزنامه اقتصادی در کره است که بیش از 50 سال پیش تاسیس شده و درآمد آن نیز از درآمد سایر روزنامه‌ها بیشتر است. وی افزود: گروه رسانه‌ای «میک‌یانگ» علاوه‌بر انتشار یکی از روزنامه‌های اقتصادی معروف کره جنوبی، یک تلویزیون کابلی و سایت خبری را نیز اداره می‌کند. بر اساس این گزارش، این روزنامه دارای تیراژ 900 هزار نسخه در روز است و فعالان اقتصادی این کشور از این روزنامه به‌عنوان یک منبع در مورد مباحث اقتصادی استفاده می‌کنند. وی به شبکه ام.بی.ان (MBN) کره اشاره کرد که زیر مجموعه این گروه رسانه‌ای است و گفت: این شبکه در بین سایر شبکه‌ها در کره‌جنوبی رتبه 5 را دارد. البته این شبکه تنها اقتصادی نبوده، بلکه در خیلی از زمینه‌ها از جمله سریال و موزیک نیز فعالیت می‌کند. وی افزود: بخشی از این کمپانی نیز برای اطلاع‌رسانی به خارجی‌هایی که به‌دنبال پیدا کردن کار یا پیگیر مسائل اقتصادی کره جنوبی هستند، اختصاص داده شده است. سردبیر این روزنامه کره‌ای گفت: در حال حاضر ما با روزنامه‌های وال‌استریت ژورنال و فایننشال تایمز همکاری می‌کنیم؛ در کنار این همچنین با 10 کشور آسیایی نیز همکاری‌هایی انجام می‌دهیم. وی ادامه داد: به‌دنبال همکاری‌های متقابل با «دنیای اقتصاد» هستیم و فکر می‌کنم دو طرف پتانسیل‌های قوی در همکاری‌ها دارند. یکی از راه‌های نزدیکی دو طرف تبادل اطلاعات با یکدیگر است. وی پیشنهاد کرد: اگر بتوانیم همایشی با حضور اشخاص مهمی مانند شما و وزرای کشور برگزار کنیم، ایده مناسبی برای گسترش همکاری‌های دو طرف خواهد بود. براساس این گزارش، ریاست این گروه رسانه‌ای را نیز دکتر وان چانگ، نخست‌وزیر اسبق کره جنوبی برعهده دارد.

 

 

 
 




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها