عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در خصوص برخی مسائل روز

تاریخ: 1394/11/26

گروه خبر: سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد پرونده شکایت مجلس از محمود احمدی‌نژاد راکد نیست. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز گذشته در نشست خبری هفتگی‌اش در پاسخ به این پرسش که با توجه به پایان عمر مجلس نهم، شکایت مجلس نهم از احمدی‌نژاد به کجا رسید، تصریح کرد: این موضوع ربطی به انتخابات ندارد و اینکه پرونده طولانی شده، درست است اما پرونده راکد نیست.



به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: یک موقع پرونده‌ای راکد است و این موضوع خلاف عدالت و انصاف است اما یک وقتی روی یک پرونده کار می‌شود که گاهی اوقات جمع‌آوری مستندات سخت می‌شود.

پرونده بقایی و زنجانی: اژه‌ای همچنین در مورد پرونده حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری سابق گفت: اتهامات بقایی به‌گونه‌ای بود که قرار بازداشت هر یک‌ماه یکبار باید تمدید می‌شد و وکیل وی اعلام کرده، 6 بار قرار بازداشت تمدید شده بود. سخنگوی قوه‌قضائیه در بخش دیگری از نشست خبری‌اش به پرونده بابک زنجانی پرداخت.او گفت: ما به زنجانی گفتیم چنانچه همکاری کند و هرچه سریع‌تر اموال را برگرداند، به نفعش خواهد بود و اگر این روند طولانی شود ممکن است نسبت به اموال وی افرادی به شکل قانونی یا غیرقانونی تعارضاتی داشته باشند.

ماجرای کارواش سعادت‌آباد: سخنگوی قوه قضائیه درخصوص حادثه کارواش سعادت‌آباد، گفت: در این خصوص تاکنون 7 نفر از افرادی که در کارواش بودند به‌عنوان شاکی، شکایت خود را اعلام کرده‌اند و به همین منظور از شهرداری و ماموران آن درخواست شده که توضیحاتی در این زمینه ارائه دهند. معاون اول قوه قضائیه همچنین گفت: پرونده در حال رسیدگی است.

واکنش به سخنان رئیس‌جمهوری: اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهوری از نقش یکی از دستگاه‌ها درخصوص قاچاق کالا مطالبی را عنوان کرده و نظر شما چیست،‌ اظهار کرد: اینکه از ناحیه هر مسوولی و به‌خصوص مسوولان عالی مانند رئیس‌جمهوری به‌صورت مبهم و کلی سخنی بگویند، حرف صحیحی نیست.وی افزود: ما ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داریم که رئیس آن رئیس‌جمهوری است و اگر رئیس‌جمهوری اطلاعاتی دارد که فردی، گروهی یا جریانی قاچاق کالا انجام می‌دهند، می‌توانند بگویند. اژه‌ای ادامه داد: وزارت اطلاعات هم جزئی از دولت است و می‌تواند این موضوع را پیگیری کند.

افزایش نقدینگی:سخنگوی دستگاه قضا درخصوص آخرین پیگیری‌های پرونده‌ بدهکاران بانکی و وصول مطالبات معوق بانک‌ها گفت: با کمال تاسف شاهد هستیم که نقدینگی‌ها به شدت افزایش یافته که همین افزایش نقدینگی تبعات سوء به همراه دارد. محسنی‌اژه‌ای با تاکید بر اینکه نقدینگی به بالای 900 هزار میلیارد رسیده است، گفت: بدهی دولت به بانک‌ها افزایش یافته و وقتی این بدهی بالا می‌رود بانک‌ها نمی‌توانند تسهیلات لازم را ارائه دهند.

ماجراهای صداوسیما: اژه‌ای درخصوص ماجرای اخیر صداوسیما از جمله ترک کشوراز سوی بازرس ویژه صداوسیما و انتشار فایل صوتی از سوی یکی از مجریان شبکه پرس‌تی‌وی در فضای مجازی نیز گفت: تاکنون از طرف صداوسیما یا هیچ نهاد امنیتی گزارشی رسمی به دستگاه قضایی منتقل نشده، بنابراین پرونده‌ای در این خصوص تشکیل نشده است.

 
 
 




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها