عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

کره‌جنوبی اتلاف برق در ایران را کاهش می‌دهد

تاریخ: 1394/11/24

خبرگزاری فارس: اتلاف بالای برق در شبکه سراسری کشور باعث شده تا توانیر و وزارت نیرو برای رساندن عدد اتلاف به سطح استانداردهای جهانی از کره‌جنوبی برای کاهش اتلاف برق در ایران و بالا بردن راندمان نیروگاه‌ها درخواست کمک کنند. پس از اینکه قرار شد یک شرکت فرانسوی برای کاهش هدرروی آب در تهران به کمک وزارت نیرو بیاید، یک شرکت کره‌ای با نام «کپکو» نیز به درخواست وزارت نیرو و توانیر به ایران خواهد آمد، تا اتلاف برق را در شبکه کاهش دهد.





براساس این گزارش، آرش کردی مدیر عامل توانیر در این باره گفت: هیات‌های کارشناسی دو طرف ضمن بررسی‌های دقیق‌تر، زمینه انعقاد تفاهم نامه‌ای را که بتواند نقشه راه همکاری‌های دوکشور را در نظر بگیرد، مورد توجه قرار دهند. کردی افزود: با توجه به پهناوری سرزمین ایران و گستردگی شبکه برق، اتلاف در شبکه برق ایران از میانگین جهانی بالاتر است، بنابراین به نظر می‌رسد می‌توان در قالب همین برنامه با کپکو نیز به توافق همکاری رسید. مدیرعامل توانیر گفت: براساس قوانین ایران، زمینه‌های همکاری شرکت‌های خارجی نیز در کاهش اتلاف وجود دارد و حتی نحوه پرداخت سود حاصل از این سرمایه‌گذاری‌های نیز در قوانین ذکر شده است.

 

کردی ادامه داد: به نظر می‌رسد با همین شیوه می‌توان زمینه همکاری خوبی با کپکو تعریف کرد که مورد پذیرش مسوولان دو کشور نیز قرار گیرد. کردی همچنین به افزایش راندمان نیروگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز پتانسیل‌های خوبی در ایران وجود دارد که می‌توان در مورد آن نیز به بررسی برای همکاری بیشتر پرداخت. راندمان نیروگاه‌های برق در کشور زیر 40 درصد است که همین موضوع باعث شده تا نگرانی‌هایی در مورد میزان سوخت مصرف شده برای نیروگاه‌ها و راندمان آنها مطرح شود، بنابراین وزارت نیرو در برنامه ششم قصد دارد، راندمان نیروگاه‌ها را افزایش دهد.

 
 
 




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها