عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

توسعه صادرات محصولات پروتئینی از اهداف meatex

تاریخ: 1394/11/13

گروه بنگاه‌ها: نشست خبری برگزاری نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته در مهر ماه سال 95 برگزار شد. مدیرعامل هلدینگ تجارت فراسو، مجری برگزاری این نمایشگاه با اشاره به اینکه رویکرد ما در نمایشگاه meatex برگزاری یک نمایشگاه منطقه‌ای است که امیدوارم به جهانی تبدیل شود، ادامه داد: این نمایشگاه با قرار گرفتن در تقویم نمایشگاهی در سطح بین‌المللی مطرح می‌شود و یکی از برنامه‌های اصلی ما همتایابی تجاری برای غرفه‌گذاران است.





هرمز مهبد با بیان اینکه به هر دو بخش صنعت و محصول در این نمایشگاه پرداخته خواهد شد، اظهار کرد: جذب تولیدکنندگان معتبر ایرانی و بین‌المللی برای به‌روز شدن و ارتقای این صنعت در داخل کشور از اهداف برگزاری این نمایشگاه است. هرمز مهبد افزود: در بخش محصول نیز جذب حداکثر بازدیدکنندگان بین‌المللی و مسلمان برای کمک به صادرات محصولات ایرانی مدنظر قرار گرفته است. وی ادامه داد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گسترده‌ای برای تولید در کشور وجود دارد؛ به‌طوری‌که ما بیشترین تعداد تشکل‌های صنفی و کارخانه‌های تولیدی نسبت به سایر کشورهای همسایه را داریم و همچنین بیشترین میزان صادرات محصولات پروتئینی نیز نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه متعلق به ایران است. در همین حال دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران نیز گفت: کمیت قابل قبول و کیفیت مناسب براساس استانداردهای جهانی همچنین قیمت‌های رقابتی و ثبات عرضه در کشور چهار عنصری است که برای توسعه صادرات محصولات پروتئینی در بازارهای جهانی مدنظر قرار داده شده است. مجید افلاکی افزود: رقم تولید انواع فرآورده‌های گوشتی براساس آمار سال 91 بانک مرکزی و مرکز آمار ایران ۵۰۰ هزارتن بوده؛ اما مصرف سرانه داخلی کشور در مقابل این میزان تولید بسیار پایین بوده است. وی تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذاری مناسب در این زمینه صورت گیرد نه تنها تولیدات ما به یک میلیون تن خواهد رسید، بلکه به شرط ثبات تا پایان ۵ سال برنامه ششم توسعه به ۲ میلیون تن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. وی با بیان اینکه طی ۹۰ سال گذشته تغییر و تحولات متعددی در صنایع گوشتی ایران صورت گرفته است و اکنون ۱۷۰ شرکت تولیدی انواع فرآورده‌های پروتئینی در ایران در حال فعالیت هستند، تاکید کرد: تامین فرآورده‌های گوشتی در ایران صرفا برای صادرات به کشورهای منطقه نیست، بلکه برنامه‌ریزی به‌صورتی است که بتوانیم مجموعه‌ای از کشورها را تحت‌پوشش خود قرار دهیم.




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها