عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

تولید برق با موج دریا

تاریخ: 1394/01/18

مدیر دفتر تحقیقات سازمان انرژی‌های نو ایران جزئیات اجرای تولید برق پاک از انرژی امواج، جزر و مد در جزیره قشم و منطقه خورموسی در آب‌های خلیج فارس را تشریح کرد.

مدیر دفتر تحقیقات سازمان انرژی‌های نو ایران جزئیات اجرای تولید برق پاک از انرژی امواج، جزر و مد در جزیره قشم و منطقه خورموسی در آب‌های خلیج فارس را تشریح کرد. در شرایط فعلی ظرفیت تولید برق ایران به عنوان بزرگ‌ترین دارنده ظرفیت تولید انرژی الکتریکی در بین کشورهای منطقه خاورمیانه به بیش از ۷۳ هزار مگاوات رسیده است. با وجود این سهم تولید برق پاک و تجدیدپذیر کشور به ۳۰۰ مگاوات نمی‌رسد و این در حالی است که طرح افزایش ظرفیت تولید برق پاک ایران به بیش از دو برابر در دستور کار صنعت برق قرار گرفته است.

از این رو پس از طراحی و آغاز ساخت مزارع جدید برق بادی و خورشیدی در مناطق مختلف کشور، طرح تولید برق از انرژی امواج، جزر و مد در منطقه خلیج‌فارس هم در دستور کار قرار گرفته است.
اکبر شعبانی‌کیا درباره جزئیات اجرای طرح تولید برق از انرژی امواج دریا در آب‌های خلیج‌فارس گفت: سال گذشته برداشت دیتا و شناسایی ظرفیت انرژی دریایی، امواج و جزر و مد در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان آغاز شد.
این مقام مسوول با اعلام اینکه هم‌اکنون شناسایی ظرفیت انرژی دریایی و جزر و مد در جزیره قشم صورت گرفته و منطقه خورموسی تامین مالی شده است، تصریح کرد: بر این اساس برداشت اطلاعات از منطقه قشم انجام شده و هم‌اکنون در مرحله تحلیل این اطلاعات هستیم تا مبتنی بر پتانسیل موجود و نوع جریان‌ها، توربین مناسب انتخاب شود.
مدیر دفتر تحقیقات سازمان انرژی‌های نو ایران با اعلام اینکه با تکمیل این طرح، وارد موضوع امکان‌سنجی چگونگی ادامه کار و ساخت توربین می‌شویم و در نظر داریم که یک پایلوت تامین انرژی را برای مناطق حاشیه دریا یا جزایر انجام دهیم تا به کسب دانش و فناوری آن دست یابیم، بیان کرد: علاوه بر این تکمیل آزمایشگاه مرجع توربین آبی کوچک با همکاری موسسه تحقیقات آب و ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان نیمه نخست سال جاری به نتیجه برسد، تبیین کرد: انرژی‌های تجدیدپذیر بحث جدیدی در کشور است و به‌طور قطع ما برای تحقیق و توسعه، آزمایش تجهیزات و صدور گواهینامه نیازمند آزمایشگاه هستیم.


Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/870718/#ixzz3WdN3q2Cj
لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها