عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

11 ماموریت جدید سازمان صنایع کوچک

تاریخ: 1394/11/06

گروه صنعت‌ومعدن: وزیر صنعت، معدن وتجارت با انتصاب علی یزدانی به عنوان معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران 11 ماموریت جدید برای این سازمان را ابلاغ کرد. به گزارش «شانا» در ابلاغیه محمدرضا نعمت‌زاده آمده با توجه به رفع تحریم‌های بین‌المللی، لازم است تا با همکاری معاونان، مدیران ستادی و سازمان‌های استانی، مشکلات عمده طرح‌ها و صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی را دسته‌بندی کرده و ضمنا از تجارب و ابتکارات استان‌های موفق، در مورد دیگر استان‌ها نیز بهره‌مند شده، با همکاری مدیران واحدهای مذکور در جهت رفع آنها چاره‌اندیشی و اقدام شود.



نهادینه کردن روابط صنایع بزرگ و صنایع کوچک از ‌جمله در رابطه با صنایع اقماری یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که برای رئیس جدید این سازمان در نظر گرفته شده است. برنامه ریزی و کمک به انجام مستمر آموزش‌های مورد نیاز واحدهای صنعتی سومین ماموریت جدید این سازمان است. از سوی دیگر، ساماندهی تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع کوچک از تولید کنندگان داخلی و از طریق واردات چهارمین برنامه این سازمان در دوره جدید مدیریت است. علاوه بر موارد مذکور بررسی و رفع موانع نواقص و محدودیت‌های شهرک‌های صنعتی از لحاظ سرویس‌های جانبی و زیرساخت‌ها پنجمین ماموریت این سازمان محسوب می‌شود. ششمین ماموریت این سازمان به ایجاد ساختار مناسب برای رفع مشکلات فنی و ارتقای کیفی محصولات واحدها با استفاده از اشخاص خبره و توانمند اعم از مهندسان و دانشگاه‌ها مربوط می‌شود. ایجاد ساختار مناسب برای بهره‌گیری هر چه بیشتر از همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در جهت نوآوری و توسعه فناوری دیگر ماموریت در نظر گرفته شده برای رئیس جدید این سازمان در نظر گرفته شده است.

اما توجه به احداث و تکمیل شهرک‌های صنعتی مستقر در استان‌های کمتر توسعه یافته با استفاده از توانمندی‌های مالی و مدیریتی شهرک‌های توانمند هفتمین ماموریت این سازمان با مدیریت جدید محسوب می‌شود. جلب رضایت سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی و همچنین صنایع کوچک با ارائه خدمات مناسب و ایجاد تسهیلات لازم، رعایت اصل اعتدال و اجتناب از هر گونه امور سیاسی و گروهی در سلسله مراتب شرکت و شرکت‌های استانی، تاکید بر خودکفایی مالی در مجموعه فعالیت‌های آن شرکت و شرکت‌های استانی و پرهیز از هزینه‌های غیرضرور سرمایه‌ای و جاری از برنامه‌های این سازمان محسوب می‌شود. از سوی دیگر نعمت‌زاده در حکم ابلاغی به علی یزدانی ماموریت داده است تا هنگام تعیین و انتصاب معاون توسعه مدیریت،‌ منابع و امور استان‌ها با حفظ سمت معاونت مذکور را سرپرستی کند. وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه حسین نجاتی را نیز به عنوان عضو غیر موظف هیات مدیره شرکت مادر تخصصی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران منصوب کرده و از زحمات مهدی جمالی در دوران تصدی مسوولیت یاد شده تشکر کرد.

 

 

نقش موثر هلدینگ‌ها در تقویت صنوف کوچک

از سوی دیگر علی یزدانی، مدیر عامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در اولین اظهار نظر خود اعلام کرد: سالانه 100 میلیارد تومان هزینه بازرسی صنوف کوچک است که با تجمیع آنها و تشکیل اتحادیه کشوری، حذف می‌شود. مدیر عامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دومین همایش بین‌المللی هلدینگ و گروه شرکت‌های پیشرو اولین جشنواره ملی هلدینگ برتر و شرکت‌های پیشرو افزود: 8هزار اتحادیه صنفی و 3 میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد که اکثر این صنوف کوچک است و بسیاری از آنها اقتصادی اداره نمی‌شود. به گزارش واحد مرکزی خبر وی تصریح کرد: با توجه به نقش موثر ساختارهای هلدینگی در افزایش بهره وری در سازمان‌های بزرگ، توسعه و اصلاحات اقتصادی کشور و خصوصی‌سازی بسیار موثر باشد. مدیرعامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه هلدینگ گروهی از شرکت‌هاست که یک شرکت مدیریت همه شرکت‌ها را به عهده می‌گیرد، گفت: هلدینگ‌ها در سالم‌سازی و هدایت درست منابع، گرفتن مناسب منابع بانکی و به چرخه در آوردن آن در شرکت‌های زیرمجموعه نقش بسیار موثری ایفا می‌کنند. یزدانی با اشاره به نقش هلدینگ‌ها در افزایش سطح اشتغال، صادرات و هدایت درست تسهیلات بانکی افزود: برای شکل‌گیری هلدینگ‌ها و تقویت این سیستم باید قوانین اصلاح شود، زیرا برخی قوانین مانع از این اتفاق است.




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها