عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

مهلت یک ماهه انبارداران برای عضویت در سامانه حمل‌و‌نقل

تاریخ: 1396/01/29

شاتا: مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر زمان مشخص خوداظهاری گفت: انبارداران یک ماه مهلت دارند در سامانه انبار عضو شوند و بارنامه دریافت کنند. عباس تابش با اشاره به اینکه انبارداران باید شناسه انبار بگیرند، اظهار کرد: براساس سیستم جدید رصد کالا، باید عضویت انبارداران در سامانه حمل‌و‌نقل ثبت شده باشد. وی با اشاره به ماده 23 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی افزود: شفاف‌سازی شبکه‌های توزیع برای مبارزه با قاچاق کالا ضروری است و براساس قانون جدید، انبارداران فرصت دارند تا 15 اردیبهشت در سامانه‌ها عضو شوند و بارنامه دریافت کنند.

 

مدیر کل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تاکنون 300 هزار انبار ثبت شده، اما استنباط می‌کنیم مرکز نگهداری کالا بیش از این باشد. تابش درمورد چگونگی رصد کالا در زنجیره گفت: برای رصد کالا، اطلاعات انبارها را از استان‌ها و دستگاه‌های دولتی جمع‌آوری کرده و در اختیار سامانه مرکز نگهداری کالا قرار داده‌ایم. او افزود: روش دوم جمع‌آوری اطلاعات، با درخواست از مردم صورت گرفته است؛ چنانچه از انبارداران درخواست کردیم با عضویت در سامانه جامع انبار برای صدور بارنامه اقدام کنند.

مدیر کل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با سازمان راهداری هماهنگی کرده‌ایم تا صدور بارنامه بعد از یک ماه، منوط به ارائه شناسه انبار باشد. وی ادامه داد: یعنی اگر انباری در سامانه مرکز نگهداری کالا ثبت نشده باشد، بارنامه‌ای برای آن صادر نمی‌شود. تابش گفت: اطلاعات از سامانه‌های مختلفی گرفته می‌شود، معدنکاران در سامانه کاداستر، صنعتگران در سامانه بهین‌یاب، اصناف در سامانه اصناف، کشاورزان در سامانه جهاد‌کشاورزی و کسانی که موجودی کالا دارند و در بخش خصوصی فعال هستند، می‌توانند برای احراز هویت در سامانه جامع انبارها عضو شوند.

لینک:
منبع: دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها