عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

تاخیر اجرای دو طرح فولادی با بدقولی اروپایی‌ها

تاریخ: 1395/12/25

دنیای اقتصاد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بدقولی شرکت‌های اروپایی به‌ویژه آلمانی در تحویل بخشی از قطعات، طرح‌های استانی فولاد در شادگان (خوزستان) و نی‌ریز (فارس) را 22ماه به تاخیر انداخت و آنها از برنامه زمان‌بندی فاصله گرفتند.

 

به گزارش پایگاه خبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مهدی کرباسیان افزود: چنانچه پیمانکاران ایرانی برای راه‌اندازی این کارخانه‌ها اقدام می‌کردند، ضمانت یا گارانتی کارخانه از بین می‌رفت. رئیس هیات عامل ایمیدرو یادآوری کرد هفت طرح فولاد استانی که در دولت‌های نهم و دهم به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود در دولت یازدهم کلید خورد. کرباسیان افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای بهره‌برداری از واحدهای آهن اسفنجی سه طرح فولادی تا پایان امسال تعهد داده بود ‌که واحد سپیددشت (چهارمحال و بختیاری) آبان ماه امسال به بهره‌برداری رسید و اکنون در حال تولید است.

وی اضافه کرد: قرار بود طرح‌های فولاد شادگان و نی‌ریز نیز بر اساس جدول زمانی وارد مدار تولید شوند اما با بدقولی طرف خارجی روبه‌رو شدند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هفته گذشته همه تجهیزات طرح‌های فولادی به تعویق افتاده، وارد کشور شد و اعلام کردند مشعل کارخانه آهن اسفنجی طرح فولادی شادگان تا پایان سال روشن می‌شود.

لینک:
منبع: دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها