عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

ایجاد مشوق برای خوش‌حسابان معدنی

تاریخ: 1395/10/23

شاتا: معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دریافت و پرداخت حقوق دولتی معادن باید طی یک فرآیند سیستماتیک و با انضباط انجام گیرد، گفت: اجرای این روش این امکان را به وجود می‌آورد تا آن دسته از معدنکارانی که به هر نحوی در این خصوص کوتاهی می‌کنند شناسایی شوند.

 

 

محمدرضا فیاض در همایش معاونان امور معدنی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در ستاد وزارتخانه با بیان این مطلب افزود: علاوه بر جدیت در دریافت حقوق دولتی معادن در نظر داریم تا بهره‌وری و انگیزه کار در بخش معادن همچنین مشوق‌های لازم برای خوش‌حسابان معدنی را فراهم کنیم. به گفته فیاض؛ معاونان معدنی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ‌باید در شناخت هر چه بیشتر پتانسیل‌های معدنی در بهبود اقتصادی استان‌ها، سختی کار معدن و صادرات فرآورده‌ها و محصولات معدنی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ذی‌نفعان به منظور همراهی بیشتر آنان در انجام اقدامات معدنی کوشا باشند.

فیاض در ادامه درخصوص اقدامات طرح تشدید گفت: افزایش سطح بودجه همچنین استانی شدن این طرح می‌تواند در کمک به نیروهای طرح تشدید بسیار کارساز باشد که نیازمند همکاری مجلس شورای اسلامی و استانداران هم برای افزایش بودجه و هم برای تفویض اختیار برای تسریع در کارها است. وی در پایان گفت: به‌طور طبیعی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به منظور حل مسائل حقوقی نیازمند مشاوره لازم هستند که در این زمینه چاره‌سازی کرده و در آینده نزدیک به‌طور زیربنایی این مشکل را حل خواهیم کرد.

رئیس خانه معدن ایران گفت: اکثر اقتصاددانان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اقتصاد معدن آشنا نیستند بنابراین خانه معدن درصدد است تا با شفاف‌سازی، اطلاع‌رسانی و فراهم ساختن بازدید از معادن و مراکز فرآوری محصولات معدنی این مهم را انجام دهد. محمدرضا بهرامن نیز در همایش معاونان معدنی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با بیان این مطلب افزود: برخی از صاحب‌نظران بر این باورند که معدن بازدهی لازم را نسبت به صنعت ندارد و این قصور از ناحیه ما بوده که نتوانسته‌ایم به اندازه کافی فضاسازی تبلیغاتی و روشنگری‌های لازم را با انجام نشست‌ها و کنفرانس‌های تخصصی معدنی انجام دهیم تا معدن تنها به‌عنوان محلی برای کسب ثروت تلقی نشود. رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه بحث آموزش، حوادث معدنی را به حداقل می‌رساند، افزود: برخی اوقات سهل‌انگاری‌های افراد از جمله در فرآوری سنگ‌های تزئینی ساختمانی منجر به حوادث جانی انسانی می‌شود که با آموزش این معضل حل می‌شود. وی در ادامه ضمن درخواست اعتماد لازم وزارت صنعت، معدن و تجارت و تفویض اختیارات بیشتر به خانه معدن برای کمک به معاونان امور معادن سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها یادآور شد: از آنجا که کمبود بودجه و نیروی انسانی در اکثر استان‌ها به وفور دیده شده همچنین بحث سوخت و سایر مباحث می‌تواند از سوی خانه معدن پیگیری شود. بهرامن با بیان اینکه خانه معدن تنها یار و یاور معدنکاران در بخش تولیدات معدنی کشور است، خاطرنشان کرد: با این نگرش می‌توان با تعاملات لازم بسیاری از مشکلات پیش‌روی بخش معدن را از میان برداشت. وی درخصوص صندوق بیمه معادن که اخیرا سرمایه‌ خود را افزایش داده، آن را ناکافی دانسته و از بانک‌ها درخواست کرد تا نهایت همکاری را با این صندوق داشته باشند. به‌طوری که اخیرا طی تفاهم‌نامه با بانک صنعت و معدن بخشی از بودجه لازم برای معدنکاران تهیه می‌شود.

لینک:
منبع: دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها