عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

خلأهای قانونی عامل تخلف در گمرکات

تاریخ: 1395/10/08

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه خلأهای قانونی باعث شده تا محصولات خارجی به راحتی وارد کشور شود و سهم قابل‌توجهی از بازار را تصاحب کنند، گفت: اگر قوانین به درستی اجرا می‌شد، شاهد این گونه رفتارها در گمرکات نبودیم.

 

ابوالفضل روغنی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تخلف در سطح گمرک باید نظام کنترلی نقش پررنگ تری داشته باشد، اظهار کرد: در صورت تقویت نظام‌های کنترلی فرصت سوءاستفاده و تخلف در واردات کالا به‌وجود نمی‌آید. رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه برای حمایت از تولید داخل باید به ارتقای تکنولوژی و فرهنگ مصرف هم توجه جدی شود، افزود: تا جای امکان باید حمایت اساسی از تولیدکننده داخلی انجام شود تا آنها امکان رقابت با محصولات خارجی موجود در بازار را داشته باشند.

وی با اعلام اینکه خلأهای قانونی باعث شده تا محصولات خارجی به راحتی وارد کشور شده و سهم قابل‌توجهی از بازار را تصاحب کنند، گفت: اخیرا اخبار جریمه یک شرکت کره‌ای مطرح شده بود. این در حالی است که اگر قوانین به درستی اجرا می‌شد، شاهد این گونه رفتارها در گمرکات نبودیم. روغنی با اشاره به نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان گمرک برای این شرکت کره‌ای تصریح کرد: وزیر می‌توانست برای حمایت از تولید داخل نمونه این نامه‌ها را به سازمان‌های مربوطه نیز برای رفع مشکلات بفرستد. تکلیف قانونی وزیر صنعت، معدن وتجارت حمایت از سرمایه‌گذار داخلی و تقویت فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.

لینک:
منبع: دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها