عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

4 ضلع تجارت دوطرفه

تاریخ: 1395/09/13

دنیای‌اقتصاد: نخستین همایش «دروازه ایرانی تجارت بین‌الملل» قرار است 26 و 27 دی در تهران برگزار شود. در این همایش با تشریح قوانین و مقررات بانکداری بین‌المللی در حوزه افتتاح حساب، انتقال وجه و سرمایه‌گذاری خارجی از یکسو و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با رویکرد تحولات پس از تحریم‌ها، در صنایع مختلف اعم از نفت و گاز، نیروگاهی، هوایی، حمل و نقل، فولاد و غیره از سوی دیگر به سوالات متعدد و کاربردی شرکت‌های خارجی علاقه‌مند در هر صنعت و نیز سوالات مرتبط با تجارت با ایران و مباحث مالیاتی به‌وسیله تیم‌های تخصصی و مجرب دفتر حقوقی بین‌المللی ESK پاسخ داده می‌شود.

در این همایش جمعی از تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان اقتصادی ایران، بازرگانان و فعالان اقتصادی، صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران خارجی، دیدگاه‌های خود را درباره جایگاه ایران به‌عنوان دروازه تجارت بین‌الملل ارائه خواهند داد. در این همایش نیاز مخاطبان اصلی در قالب چهار محور مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت. «راهکارهای تجارت خارجی در شرایط پیش‌رو»، «فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران»، «یافتن شرکای جدید خارجی و برقراری ارتباط با فعالان اقتصادی بین‌الملل»، «آشنایی با قوانین و مقررات تجارت، ثبت شرکت و بانکداری بین‌المللی» از جمله محورهای برگزاری این همایش است. فعالان اقتصادی طی ماه‌های اخیر، بارها اعلام کرده‌اند که اگر می‌خواهیم در دوره پسابرجام با توجه به ظرفیت‌ها و مزایای ذکر شده، پذیرای سرمایه‌گذاران خارجی در کشور باشیم و امکان ارتباطات بین‌المللی را نیز فراهم کنیم، باید با رفع موانع و مشکلات پیش‌رو، طرف خارجی را ترغیب به حضور در بازار ایران کنیم. حال در همایش «دروازه ایرانی تجارت بین‌الملل» قرار است راهکارها و فرآیند برقراری ارتباط با فعالان اقتصادی بین‌المللی مورد تحلیل قرار گیرد.

«تحلیل انواع قراردادهای سرمایه‌گذاری با توجه به تحولات پسابرجام» موضوع سخنرانی اسماعیل کریمیان در این همایش است. «تحلیل تحریم‌های بین‌المللی و شرایط کنونی آن» عنوان سخنرانی آتوسا محمودپور است. از سوی دیگر، در این همایش شرایط تامین مالی بین‌المللی پروژه‌ها در ایران در دوره پسابرجام نیز از سوی پروفسور فریبرز اخلاقی تحلیل می‌شود. «شرایط قانونی سرمایه‌گذاری در امارات متحده‌عربی و مزایای آن» عنوان سخنرانی شهرام صفایی است. از جمله سخنرانان خارجی این همایش نیز می‌توان به جیونی پیسکانه اشاره کرد که فرصت‌های سرمایه‌گذاری در هنگ‌کنگ و چین را بررسی می‌کند. علاقه‌مندان به شرکت در این همایش همچنین می‌توانند در کارگاه‌های آموزشی مختلفی که در حاشیه این همایش برگزار می‌شود، شرکت کنند. «سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بالادستی نفت و گاز، قراردادهای IPC و بیع متقابل، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پایین‌دستی نفت و گاز بر مبنای EPCF، EPC، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نیروگاهی حرارتی» عنوان اولین کارگاهی است که در حاشیه این همایش برگزار می‌شود. «سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی و انرژی‌های نوین و تجدیدپذیر» عنوان کارگاه دیگری است که از سوی دکتر صالح جابری ارائه می‌شود. «مراحل و الزامات ثبت شرکت و شعبه خارجی در ایران، ثبت برند تجاری در ایران، حقوق کار و مجوزهای مربوط به آن» موضوع کارگاه سعید سلطانی در همایش دروازه ایرانی تجارت بین‌الملل است. «تحلیل مقررات سرمایه‌گذاری در پروژه‌های هوایی و فرودگاهی ایران با توجه به تحولات پسابرجام، تحلیل مقررات حمل و نقل بین‌المللی و قراردادهای مربوط به آن» عنوان کارگاه دکتر مجتبی اشراقی است.

«تحلیل استراتژیک پروژه‌های زیربنایی و نحوه توسعه، مدیریت و تامین مالی آنها با رویکرد پسابرجام»، «سرمایه‌گذاری در بخش املاک و پروژه‌های ساخت و ساز در دبی» عناوین دیگر کارگاه‌های این همایش است. از سوی دیگر، تورگوت یوسلو قرار است در کارگاهی آموزشی، فرصت‌های بازرگانی در ترکیه و ابعاد حقوقی آن را بررسی کند. در عین حال، علی گوکتاگ دوزگون نیز در کارگاه آموزشی دیگری فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه و ابعاد حقوقی آن را بررسی خواهد کرد. در کارگاه آموزشی دیگری «ابعاد حقوقی سرمایه‌گذاری در هنگ‌کنگ» بررسی خواهد شد. در عین حال، دنیل زیبتی نیز ابعاد حقوقی سرمایه‌گذاری در چین را در کارگاه آموزشی بررسی می‌کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام با شماره تلفن 42710151 تماس بگیرند یا به پورتال اینترنتی http:/ / events.den.ir مراجعه کنند.

لینک:
منبع: دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها