عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

جزئیات توافق ریلی با زیمنس

تاریخ: 1394/10/20

معاون ناوگان شرکت راه آهن با اشاره به همکاری زیمنس و تولیدکنندگان داخلی در ماه‌های آینده گفت: در آینده نزدیک بدهی دولت به شرکت ایریکو پرداخت می‌شود.



بابک احمدی درخصوص تفاهم‌نامه اخیر با شرکت زیمنس آلمان گفت: بخش عمده‌ای از این تفاهم‌نامه به موضوع ناوگان برمی‌گردد و توافق شده است که با انتقال دانش فنی از این شرکت به شرکت‌های ایرانی، تولید ناوگان در داخل کشور انجام شود. وی با بیان اینکه حضور سرمایه‌گذاران در کشور بستگی به شرایط مالی و اقتصادی دارد، افزود: امیدواریم با اجرای برجام و برداشته شدن تحریم‌ها، حضور سرمایه‌گذاران را در این بخش بیشتر داشته باشیم تا کارخانه‌های تولید ناوگان هم رونق بیشتری پیدا کند، بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که در ماه‌های آینده اتفاقات خوبی در حوزه تولید ناوگان داخلی بیفتد.

معاون ناوگان شرکت راه‌آهن با تاکید بر اینکه با بهبود فضای سرمایه‌گذاری، شرکت‌های داخلی رونق پیدا می‌کنند، اظهار کرد: مطابق تفاهم‌نامه با شرکت زیمنس، این شرکت با همکاری شرکای داخلی، نسبت به انتقال دانش فنی و ساخت داخل اقداماتی را انجام می‌دهد. احمدی درباره پرداخت بدهی شرکت ایریکو از سوی دولت گفت: دولت بدهی به شرکت ایریکو دارد که در حال پرداخت آن هستیم، البته وضعیت نقدینگی دولت خوب نیست و پروژه‌های عمرانی با کمبود منابع مالی مواجه هستند اما در حال تلاشیم تا بدهی ایریکو را بپردازیم. وی با بیان اینکه در طول هفته‌های اخیر هم رقمی بابت بدهی‌ها به این شرکت پرداخت شده است، افزود: باوجود مشکلاتی که در جریان پرداختی‌های پروژه‌های عمرانی وجود دارد اما این شرکت را در اولویت قرار دادیم، چرا که تولید ناوگان داخلی برای ما اهمیت زیادی دارد.

 
 
 




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها