عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

ساعت‌های تقلبی معضل بازار کشور

تاریخ: 1395/09/04

گروه بنگاه‌ها: با توجه به تعرفه 4 درصدی برای ساعت‌های وارداتی،این کالا با مشکل قاچاق مواجه نیست و تمامی ساعت‌های مُچی، دیواری و موتور ساعت به‌صورت قانونی با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت و از طریق گمرک وارد می‌شود. علیرضا خانلو نایب رئیس اتحادیه صنف ساعت تهران در یک نشست خبری با اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت: این صنف بیشتر با موضوع‌هایی نظیر گران فروشی یا ساعت تقلبی مواجه است. وی با اشاره به اینکه ساعت‌های تقلبی، برندهای اصلی را به مخاطره انداخته است، گفت: مجوز واردات ساعت‌ تقلبی ازسوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر و به‌صورت رسمی از گمرک ایران به کشور وارد می‌شود. وی با بیان اینکه هر نوع کالای وارداتی باید ثبت سفارش شود، بیان کرد: وقتی یک برند بزرگ، ساعت‌های اصل به کشور وارد می‌کند، معلوم نیست که چرا وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات نوع تقلبی آن را می‌دهد.

 

خانلو افزود: تمام ساعت‌های تقلبی موجود در بازار دارای برگه سبز است و به‌صورت قانونی و از گمرک وارد کشور می‌شود. نایب رئیس اتحادیه صنف ساعت تهران با بیان اینکه عرضه ساعت‌های تقلبی برای فروشندگان بسیار سودآورتر از عرضه کالای اصل است، گفت: یک واحد صنفی که ساعت با برند اصلی عرضه می‌کند، اجازه فروش آن را با قیمت بیشتر از قیمت تعیین شده توسط آن برند ندارد، در حالی که به راحتی کالاهای تقلبی را با 2 یا 3 برابر قیمت می‌توان به فروش رساند. به گفته وی تمامی ساعت‌های تقلبی از چین به ایران وارد می‌شود واتحادیه به شدت پیگیر حل معضل ساعت‌های تقلبی است و جلساتی هم با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گمرک برگزار شده تا جلوی این کار گرفته شود. وی در پاسخ به سوالی درباره تولید داخلی ساعت گفت: در زمینه ساعت‌های مُچی اصلا تولید داخلی نداریم، اما ساعت‌های دیواری در داخل کشور مونتاژ می‌شود، ولی موتور آنها وارداتی است.

وی در ادامه در مورد برنامه اتحادیه برای جلوگیری از عرضه ساعت‌های تقلبی گفت: با صاحبان برند هماهنگی شده است تا هیچ‌کدام از آنها به واحدهایی که ساعت تقلبی عرضه می‌کنند برند اصلی را نفروشند. همچنین برنامه دیگر هیات‌مدیره برای جلوگیری از عرضه ساعت‌های تقلبی این است که به فروشگاه‌هایی که برند اصلی ساعت را عرضه می‌کنند، نشانی اختصاص داده شود تا خریدار در مراجعه به آن واحد صنفی بتواند فروشگاهی را که کالای اصلی عرضه می‌کند تشخیص دهد.

لینک:
منبع: دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها