عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

به‌روزرسانی تجهیزات ۵۴ فرودگاه کشور

تاریخ: 1395/08/24

دنیای اقتصاد: مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی از خریدهای جدید برای تجهیز۵۴ فرودگاه کشور خبر داد وگفت: در یک سال گذشته نصب ۱۱ دستگاه رکوردر داخلی در فرودگاه‌های کشور و به روزکردن ۱۰ دستگاه دیگر، خرید ۶۵۰ ترمینال ترانگ برای ۵ فرودگاه، رفع BTS فرودگاه امام خمینی(ره)، تجهیز فرودگاه‌های مختلف به ۴۰۰ دستگاه بیسیم AM و FMو نصب و راه‌اندازی سیستم سوئیچینگ خارجی در فرودگاه آبادان صورت گرفت.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد امیرانی با ابراز خرسندی از اینکه انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی به‌صورت رسمی به‌عنوان شصت‌ودومین عضو اتحادیه IFATSEA معرفی شد، درباره عملکرد این اداره کل طی یک سال گذشته گفت: بخشی از اقدامات این اداره کل شامل نصب، تعمیر و نگهداری می‌شود. به‌طوری که طی یک سال گذشته موفق به نصب و راه‌اندازی ۱۰ دستگاه ایکس ری و ۲۵ دستگاه گیت وی شدیم. وی افزود: از ۳۶۲ دستگاه ایکس ری، ۳۶۰ دستگاه گیت وی و حدود ۵۰۰ دستگاه فلزیاب دستی تعمیر، نگهداری و پشتیبانی کردیم. همچنین برای خرید ۵۰ دستگاه گیت وی و ۵۰ دستگاه ایکس ری با حمایت اعضای هیات‌مدیره برنامه‌ریزی‌شده است.

امیرانی درباره سیستم‌های ارتباطی فرودگاهی توضیح داد: در این مدت ۱۶۰ دستگاه رادیو فرستنده و گیرنده برای نصب در ایستگاه‌های RCAG خریداری شد که در فرودگاه‌های چابهار و اصفهان نصب و راه‌اندازی شد. همچنین به دلیل مشکلات در پوشش فرکانسی مجبور به جابه‌جایی ایستگاه‌هایی مانند ایستگاه اصفهان شدیم. وی تصریح کرد: با توجه به افزایش پروازهای ورودی و خروجی کشور، مجبور شدیم تعداد سکتورها را در برخی از ساعات شبانه‌روز از ۷ به ۱۱برسانیم. به‌طوری که طی تعاملی با شرکت‌های داخلی کوشیدیم از دستگاه‌های سوئیچینگ داخلی استفاده کنیم که از این سیستم‌ها در ۵ فرودگاه ایلام، اردبیل، بیرجند، گرگان و لارستان بهره بردیم.

امیرانی با بیان اینکه با نصب سامانه VSAT مشکل قطعی ارتباط به کمترین میزان رسیده است، گفت: در این مدت توانستیم سیستم ارتباط مستقیم با بغداد را پس از ۲۰ سال برقرار کنیم. همچنین زیرساخت شبکه‌ای ATM را نیز تکمیل کردیم. وی افزود: در حوزه تجهیزات نظارتی یا راداری اقداماتی چون خرید رادار فرودگاه بندرعباس با حمایت مدیران شرکت به سرانجام رسید و تا ۱۸ ماه آینده آماده استفاده می‌شود. وی گفت: سال گذشته در بحث تجهیزات ناوبری ۳ دستگاه ILS فرودگاه‌های بوشهر، بجنورد و آبادان را نصب کرده و به بهره‌برداری رساندیم. همچنین DVOR فرودگاه اصفهان و VOR فرودگاه شاهرود را نصب و ۳ دستگاه ILS برای فرودگاه‌های گرگان، یزد و ساری نیز خریداری شد.

لینک:
منبع: دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها