عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

ساماندهی واحد صنفی در قالب خوشه‌های صنعتی

تاریخ: 1395/08/22

دنیای اقتصاد: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد: 2میلیون و 800هزار واحد صنفی با استقرار در شهرک‌های صنفی و در قالب خوشه‌های صنعتی ساماندهی خواهد شد.

 

علی یزدانی از تفاهم‌نامه این سازمان با اتاق اصناف کشور به منظور ساماندهی واحدهای صنفی مستقر در شهرها خبر داد و گفت: محور اجرای این برنامه‌ها ارتقای توان رقابت‌پذیری بنگاه‌های صنعتی است. وی با بیان اینکه از 952شهرک صنعتی موجود در کشور در 770شهرک صنعتی زمین به متقاضیان و سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود، گفت: ما پول زمین را از سرمایه‌گذاران نمی‌گیریم و آن مبلغی که از آنها دریافت می‌شود نیز حق انتفاع است که شامل هزینه‌های انجام شده برای خدمات زیربنایی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خواستار اهتمام نمایندگان مجلس درخصوص تصویب اختصاص 3درصد از 9 درصد مالیات ارزش افزوده اخذ شده از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی به شهرک‌های صنعتی شد و گفت: در حال حاضر شهرداری‌ها از درآمد دریافتی از ارزش افزوده، خدمتی به شهرک‌های صنعتی ارائه نمی‌دهند که در صورت اختصاص 3 درصد از 9درصد این درآمدها به شهرک‌های صنعتی، شاهد تحول مناسب در ارائه خدمات خواهیم بود. وی با بیان اینکه اصلاحیه این قانون در قالب برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، خواستار حمایت نمایندگان مجلس از این اصلاحیه قانون شد‌.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از واحدهای مستقر در شهرک صنعتی آباده با بیش از 80درصد پیشرفت نیازمند تسهیلات بانکی برای تکمیل و بهره‌برداری است از پیگیری به منظور حل مشکل این واحد برای اخذ تسهیلات خبر داد و گفت امیدواریم این واحد با دریافت تسهیلات به بهره‌برداری برسد. یزدانی در ادامه با اشاره به وجود زیرساخت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی شمال فارس نیز گفت: از هر تصمیم و برنامه و طرحی که در راستای افزایش جذب سرمایه‌گذار در این شهرک‌های صنعتی اتخاذ شود، حمایت می‌شود. در این جلسه نماینده مردم آباده، خرم بید و بوانات در مجلس شورای اسلامی و نیز فرماندار و برخی صنعتگران آباده نیز حضور داشتند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در بازدید از یکی از شهرک‌های صنعتی استان فارس با اعلام سیاست‌های حمایتی دولت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط گفت: قیمت حق انتفاع و واگذاری زمین در بیش از500 شهرک و ناحیه صنعتی تغییر نکرده است. یزدانی یکی از سیاست‌های حمایتی دولت را جلوگیری از افزایش قیمت زمین در تعداد زیادی از شهرک‌های صنعتی کشور اعلام کرد و گفت: با عدم افزایش قیمت حق انتفاع و واگذاری زمین زمینه را برای کاهش هزینه سرمایه‌گذاری و حضور متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم کرده‌ا‌یم. وی همچنین از موظف شدن بانک‌ها به برگرداندن وثایق مازاد واحد‌های صنعتی خبر داد و گفت: بانک‌ها باید این وثایق مازاد را به واحد‌های صنعتی باز گردانند.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت همچنین از توقف یکساله اجراییات سازمان تامین اجتماعی، برای واحد‌های صنعتی خبرداد. یزدانی در ادامه با بیان اینکه سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به 3میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: برای واحد‌های صنعتی که با مشکل کسری وثیقه برای دریافت تسهیلات روبه‌رو هستند، این ضمانت‌نامه‌ها صادر می‌شود و جلسات این صندوق به‌صورت مستمر و هفتگی برگزار و ضمانت‌نامه‌ها در کوتاه‌ترین زمان صادر می‌شود.

لینک:
منبع: دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها